Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Ekolådan

Kategori: -Kost/De vi stoppar i oss

Idag har jag beställt en Ekolåda som levereras direkt hem till dörren. Denna gång valde jag den "Svenska lådan", som kommer att innehålla massor av svenska rotfrukter. I vanligt fall brukar de blir en "Mix låda", och den innehåller en blandning av frukt och grönsaker, fast inte enbart från Sverige. I lådan ligger alltid några förslag på recept, speciellt på dom produkter som är lite mer ovanliga (i allafall för mig). Så man får ofta prova någon grönsak som man inte provat tidigare.

Om du är sugen på ekologiskt direkt till dörren borde du kolla in www.ekoladan.se och beställa hem mat själv. Du kan också lägga till andra produkter så som mjöl, ägg, extra frukt & grönt, bröd, drycker mm.


De var dagens råd från mig och jag önskar dig en trevlig måndags kväll.

xxx

Kommentarer

  • Art By Tina - Tävla om en lucka i illis-kalendern! säger:

    Jag åt en soppa gjord på svartrot i fredags det hade jag aldrig ätit förut. tydligen finns svartrötter att köpa i vanliga butiker - det hade helt undgått mig.

    2011-12-05 | 22:20:53
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/
  • Sabine-Välbefinnaren säger:

    2011-12-06 | 14:52:52
  • Sabine-Välbefinnaren säger:

    Åhh låter spännande. Fick Svartrot i lådan en gång och de var första gången jag provade den roten. Lagade du en egen soppa?

    Kram

    2011-12-06 | 14:53:53
    Bloggadress: http://valbefinnaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här: