Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

The body never tries to harm you

Kategori: -Mina tankar & känslor

Hej hej,

Jag tror jag håller på att bli sjuk, huvudvärk och ont i lederna, precis så som de brukar börja för mig. Men.... detta är någonting bra. Akuta sjukdomar, så som feber och hosta, skapas för att kroppen försöker renas, och inte för att skada. Av denna anledning ska man inte förstöra denna process med alvedon för att få ner febern, utan man ska stödja den med vätska och vila. Låta den leva sin rätta gång helt enkelt. Hela kroppen och alla dess funktioner gör allt den kan för att uppnå den perfekta balansen och se till så att allvarliga sjukdomar inte kan utvecklas. och bland måste den renas, och detta med hjälp av akuta sjukdomar.  
Det är när man inte låter dessa funktioner utföra sina arbeten som det leder till djupare problem och slutligen sjukdom. Fundera på om du efter flera förkylningar med alvedon/piller har börjat fått andra problem som du tidigare inte hade. Man kan tro att problemet blir löst efter att det försvinner med hjälp av piller, men detta är alltså inte fallet.

Helst av allt borde man inte äta något när man är sjuk, då kroppen endast bör fokusera på att rena och läka, och inte på nedbrytningen av mat. Om man inte vill/kan fasta, är de näst bästa att endast dricka juicer, egengjorda för bäst näringsinnhåll.


Dax att vila lite på bussen till Örebro nu, kanske plugga lite om jag orkar.

Önskar er alla en trevlig helg.

xxx

Kommentarer


Kommentera inlägget här: