Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Brighton for yummy smoothies and back

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna


Efter tio fantastiska dagar i Brighton med gamla vänner och min karl, är de skönt med en dag for studier. Varje onsdag är jag ledig för studier, och jag älskar de!!! Dessutom är de härligt att få laga sin egen mat, efter en trip till England. För av någon konstig anledning äter man inte specielt nyttigt när man är på semester. Vit bröd, inte så mycket frukt, mer vin än vanligt och mer oregelbundet. Idag har jag gjort en gryta med rotfrukter, tomater, linser, nötter och massor av kryddor. Indien influerat denna gång. Mums!
Som tur var hittade vi en juice bar i The South Lanes i Brighton (Love Fit Cafe) där vi drack smoothies och juicer var och varannan dag. Jucier med massor av antioxidanter, vitaminer, mineraler och proteiner om man vill ha de.  Super mumsiga juicer, ett ställe som måste besökas vid besök i en av Englands sydligaste städer. Varför inte köpa en take-away juice och gå ner till stranden för ljudet av vågorna och några djupa andetag. Njut!

Kommentarer

  • Art By Tina/Tina Axelsson säger:

    Åh! Jag vill hänga på en juicebar! I Brighton såklart. Längtar dit. Vill inte alls vara i tråkiga gråa sverige just nu.

    2011-11-05 | 13:31:27
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/
  • Sabine säger:

    Nästa gång du/vi åker dit så måste vi bara gå dit!!! Sverige är rätt grått just nu, håller med, men bara man håller sig upptagen brukar man glömma bort mörkret! =)

    2011-11-06 | 11:52:00
    Bloggadress: http://valbefinnaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här: