Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Centralbadet

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

En liten uppföljning på våran dag på Centralbadet.

Jag började med en fantastiskt god och vacker avokado & broccoli soppa, grön som den grönaste regnskogen! =)
Mina vänner var på varsin behandling medans jag åt, och när dom var tillbaka var de min tur att gå på min ayurvediska massage. Massören började med att fråga hur jag mådde, antagligen för att förstå hur han skulle massera mig. Sen masserades jag över hela kroppen, dom mest underliga punkterna var knävecken, svanskotan och öronen. De var som en "punkt massage", där han tryckte och masserade på ställen där han (antagligen) vet vart problemet sitter. Frågade inte så mycket utan njöt mest bara! =) Sååå aslappnad efter de! Avslutade besöket på badet med en simtur, avslappning i bubbelpoolen och en stund i ångbastun.

Efter centralbadet gick vi till Restaurang Bon Bon som jag starkt kan rekommendera. Små tapas liknande tallrikar gick runt bland borden och om du ville prova på just den rätten tog du en lite tallrik och fick en liten glaskula i en kopp. De serverades ett tjugotal små rätter, men vi tog ungefär 7 rätter var. Maten flödade i två och en halv timme, så man åt långsamt samtidigt som man drack ett glas rött. Ett fantastiskt koncept och en fantastisk restaurang!!!

Dax for lite söndags mys!!!

xxx

Kommentarer


Kommentera inlägget här: