Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

"Munken som sålde sin ferrari"

Kategori: -TV/Böcker/Tidning/Föreläsningar

Jag och kärleken brukar alltid lyssna på ljudböcker när vi åker långt och nu när vi körde tvärs genom Sverige började vi lyssna på denna underbara och djupa bok, "Munken som sålde sin ferrari". Den handlar om en stjärn advokat som får en stroke, säljer allt han har och åker till norra Indien för att hitta meningen med livet. Han lärde sig att meningen med livet är att ha ett liv med mening.

Vi har bara hunnit lyssna på 3 utav 5 skivor, och han har berättat mycket om att hitta lycka, hitta en mening med livet och att älska. Han berättar om positivt tänkande, trycka undan negativa tankar, positiv självbild, meditation, yoga, andning, ren & levande föda, disciplin, att göra det man älskar och inte göra saker för egen vinning. Gör man det man älskar varje dag behöver man inte se sitt jobb som ett jobb utan som en passion, något som man älskar att göra. Han berättar också om att byta och bryta sitt eget beteenden, i stället för att vilja förändra någon annans beteende, för att man ska känna sig tillfredställd i livet. Man ska ta vara på kroppen, sinnet och själen, och inte bara en av dessa, för att finna välbefinnande och välmående.

Även om jag inte lyssnat på hela boken ännu rekommenderar jag den starkt.

Kommentarer

  • anna säger:

    eller hur de är garanterat så :) nej inga böcker men läser ofta på nätet om just såna här saker :) tycker de är svinintressant att läsa om andra som varit med om samma upptäckter å händelser som mig :D de är så faschinerande å vissa saker kan man dela med sig utav :)

    2012-04-10 | 18:31:23
    Bloggadress: http://thetruthofanna.blogg.se/
  • Melissa - Den brutala sanningen! säger:

    den måste jag bara läsa ju, älskar läsa sådana där



    Svar: nej konstigt nog så gjorde han aldrig det, inte avd jag kan minnas i alla fall. Det var mer att ha sa/gjorde det för det var ju mitt fel att jag provocerat honom till det typ.



    klart man får det, behövde lite skrivideér :)

    2012-04-10 | 18:35:06
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Mikaela säger:

    Otroligt bra bok! Det var ett tag sedan jag läste den, måste snart läsa om den!

    2012-04-10 | 23:02:41
    Bloggadress: http://passionforhalsa.se

Kommentera inlägget här: