Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Söndagsfrukost med solsken

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

God morgon!!

Vaknade idag av solsken iställeet för snöstorm som det var igår morse när jag vaknade, hoppas våren kommer för att stanna snart. Idag tänkte jag göra bovetepannkakor till frukost, men jag hade inga ägg hemma. Så det blev riktigt goda smörgåsar med rädisor, tomat och oregano istället, på rostat bröd. Till det gjorde jag en dubbel espresso och en smoothie med mandelmjölk, blåbär, hallon, havtorn med en skvätt citronsaft.

Vad åt du till frukost idag??

PS. Mer om mandelmjölk finns under kategorin "Recept & mums".



Kommentarer

  • Rinki säger:

    Wow, ser ut som en superfin frukost! :). Duktig du är. Ja, det var skönt att få bli väckt av solen imorse, istället för snö! Men nu har det dock blivit dimmigt här, så vi får se vad det blir för väder nu. Jag vill ju verkligen att våren ska komma hit ordentligt...



    Var ju tvungen att kolla upp det där med mandelmjölk, det lät ju rätt häftigt, får ta och testa det vid tillfälle.



    Vad himlans snygg och söt du var som Pippi förresten, på bilden nedan! :)



    Sv: Hm, det kan ta tid det där, jag vet att min mamma som har fått det att växa ur kärnorna har haft dem sådär i typ en månads tid eller något. Det gäller att ha den toppiga delen uppåt ockås och de börjar oftast gro nedåt först innan det kommer ur något på ovansidan liksom. Jag hoppas att våra klarar det, annars får jag be mamma ta en bild på hennes så att jag kan visa ^^.



    Jo, det är rätt trist att det ska kosta så mycket mer med specialkost, men som du säger så är det ju bra att det finns i alla fall.



    Vad härligt det låter, min helg har varit rätt så lugn faktiskt, det känns skönt.



    Kram

    2012-04-15 | 16:54:59
    Bloggadress: http://rhulth.wordpress.com
  • sandra säger:

    Rädisor på mackan har jag aldrig testat, men det såg ju himla gott ut! Tror faktiskt att jag ska våga testa det :)

    2012-04-15 | 20:40:40
    Bloggadress: http://atilio.blogg.se/

Kommentera inlägget här: