Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Sour Lemon

Kategori: -Himmelriket med Juicer & Smoothie

 
Hej Hej,

Idag började vi helgen med en super sur och nyttig smoothie med en stark smak av ingefära, älskar du citron och ingefära är detta en drink för dig.
 
 Jag använde:
1 st Apelsin
1st Citron
En enorm näve spenat
1 cm ingefära
 
Apelsin är rikt på vitamin A, B6, C, järn, zink mm. Bra för att förstöra fria radikaler, spolar rent kroppen.
 
Citron innehåller C-, betakaroten, kalcium, magnessium, kalium mm. Är en antioxidant och är därför bra för rening av systemet på gifter, speciellt levern. Neutraliserar även skadliga bakterier.
 
Spenat är rikt på vitamin A, folsyra (en B vitamin), järn, magnessium, kalcium och lite zink, koppar, vitamin C och vitamin E. Spenat är också extremt rikt på klorofyll.
 
Ingefära är rikt på C vitamin, B3, B6, koppar, zink, magnesium och kalium. Innehåller många antioxidanter och tros sänka det onda LDL-kolesterolet. En naturligt "antibiotika", skapar värme i kroppen
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Amy's piece of cake säger:

    Vilken färg det blev på smoothien! Gillar ingefära och detta låter onekligen som en riktigt nyttigt och en vitaminbomb!

    Svar: Älskar också färgen på smoothien...en annan favvo smoothie färg är en med gurka, päron och citron... den är också grön. =)
    Sabine J Ö

    2012-08-18 | 00:12:53
    Bloggadress: http://amyspieceofcake.blogspot.se/
  • Rinki säger:

    Det ser väldigt gott ut! Om jag hade haft ingefära hemma så hade jag slängt ihop en, men ska kolla ihåg det och försöka göra en vid tillfälle.

    Sv: Knäckebrödet var supergott och enligt mig supergott att bara äta som det var, det är svårt att hitta god laktosfri ost ändå. Tack, jag gillade också den typen av idé med tavlan, det blir personligt för båda då.

    Jag har varit i Frankrike och Italien, men inte just Rom och Paris, men det är ställen som jag väldigt gärna vill åka till vid tillfälle.

    Det är klart att det viktigaste är att ni gillar varandra :).

    Kram

    2012-08-18 | 17:52:41
    Bloggadress: http://rhulth.wordpress.com
  • Hanan säger:

    Ååååh, denna vitamin bomb måste jag bara testa. Tack för receptet.

    Svar: Så lite så! Smaklig smoothie!
    Sabine J Ö

    2012-08-19 | 14:39:55
    Bloggadress: http://www.bodybazar.blogspot.com
  • Maria B säger:

    Härligt, den drinken skall tillredas :)

    Svar: Borde provas om du gillar citron och ingefära. =) Men efter att ha läst ditt inlägg om ingefära tror jag nog att denna skulle vara något för dig. Trevlig kväll.
    Sabine J Ö

    2012-08-19 | 23:20:32
    Bloggadress: http://www.xn--ingefra-9wa.nu

Kommentera inlägget här: