Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Julklappstips för Välbefinnande

Kategori: -Veckans Hälsotips för att uppnå Välbefinnande

 
Dett är inte ett förslag jag ger för att jag älskar min juicecentrofug, utan för att nya fräscha juicer är fullproppat med vitaminer, mineraler, antioxidanter, enzymer och en mängd andra hälsosamma ämnen utan att nämna dom alla. Juicerna blir dessutom supergoda och smakrika, om man blandar rätt frukter eller grönsaker. (Ibland kan det bli mindre gott.)
 
Man kan alltså göra juicer av nästan alla typer av frukter, undantag är banan, mango och jag rekommenderar inte heller rabarber eftersom att det nästan förstörde min maskin pga dom starka fibrerna. Vad det gäller grönsaker kan man göra jucie på allt från rödbetor till spenat, fänkål till broccoli, gurka till paprika. Tänk vad många olika varianter av juice du kan dricka. Juicer är gott som en del av frukosten eller ett glas som mellanmål under pausen från jobb eller studier.
 
Som du förstår är juicecentrifug en produkt jag hoppas finns på många önskelistor. 
Jag rekommenderar ingen specifik maskin eftersom att jag endast provat den jag har nu (Philips Juice maskin), och inte har någon erfarenhet av några andra maskiner. Men jag tycker i alla fall att min är kanon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: