Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Ilskan inombord

Kategori: -Mina tankar & känslor

Igår var jag på sånt fruktansvärt humör, i alla fall efter att jag hade pluggat klart som för övrigt gick riktigt bra. Jag kände ilska för sånt som kan hända, fantasier som skapas och sånt som jag inte sa när den där människan sårade mig.

Igår blev jag arg på min pojkvän sa att jag kände skuld för att jag inte fixat disken.  Det är ju inget fel i de, inget fel att man känner skuld för att man inte fixade disken, men jag blev arg för en sån sak. Blev arg för att pojkvännen sa att jag kände skuld och visade känslor.

Jag tror att denna ilska skulle kunna komma från tidigare arbeten och nuvarande arbete en del. Man kan säga att jag nu sitter i en kundtjänst, där jag snabbt insåg att alla människor inte är lyckliga och glada när dom ringer om sina fakturafrågor. Folk som suckar, svär, skriker, säger att man är värdelös och hot om både det ena och de andra. Mitt problem är att jag ibland, inte alltid, inte kan släppa dessa arga människor och den arga känslan den ger mig. Jag grubblar och tänker på vad jag skulle kunna sagt för att jag skulle få dom på plats och jag funderar på hur folk kan vara så….... kalla, arga och okänsliga! Det kan vara detta som får och gör mig på sånt dåligt humör ibland. (Efter att jag började denna typ av jobb ringer jag inga samtal när jag är arg, för jag vet att man kommer längre om man är trevlig).

Kan berätta att idag har jag handskas med allt utan problem. I am the queen of the world! =)

Givetvis dök jag in i internetet och letade efter vad orsaken till att man känner sån ilska och hur ilska fungerar.

  • Det kan vara så att man varit med om ett trauma tidigare i livet, eller annat stressfult event, som man länge har tryckt ner utan att låta känslorna släppas ut.
  • Oftast känner man sig inte förstådd, men samtidigt förstår man inte andra människor heller, man måste bli medveten till sitt beteende.
  • Man måste försöka släppa ut sina känslor, kanske mot en boxningssäck
  • Eller skriv ner dina känslor och funderingar kan vara bra för att släppa känslorna lösa och för att förstå dom
  • Försöka förstå sambanden mellan "utbrotten"
  • Fundera på varför du blev arg just denna gång
  • Fundera på när kontrollen saknas som mest

Jag vet själv att min pojkvän frågat mig frågor som ska leda mig genom ilskan för att jag ska förstå mig själv. Men det är inte lätt att fundera och tänka logiskt alla gånger. Och så är det inte bara med ilska.

Kram

Kommentarer

  • Melissa Lavali - Vikt och Fotografering säger:

    Svar:

    ja men du är ju en av favoriterna man måste läsa så :) ska länka dig någon dag också tänkte jag.

    mysigt har du varit där alltså, semester eller annat?

    alltid velat åka dit sen jag var liten, ett måste både Australien och alaska men vill jobba i alaska

    2012-02-02 | 21:00:07
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Melissa Lavali - Vikt och Fotografering säger:

    Svar:

    ja jag klarade knappt av att se de, hon var ju misstänksam men svalde ändå. Vet inte hur de gick för henne då jag slutade där, hon var ju också en fd elitidrottare så jag anar att de var därför hon oroade sig för hjärtat som sen tanken liksom hade hakat upp sig i demensdagar. Brukar väl vara de som skulle stoppa henne

    2012-02-02 | 21:04:28
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Rinki säger:

    Sådant där kan jag absolut känna igen. Jag har också saker från mitt förflutna som fortfarande gör att jag kan reagera väldigt starkt (onödigt starkt kanske) på vissa kommentarer och vissa frågor. Det är ju inte ditt fel liksom, det är absolut inte lätt att tänka logiskt alla gånger och speciellt inte när man är arg.



    Å andra sidan tycker jag att det är bra att man får bli arg ibland också, man behöver få ventilera. Ibland kanske det inte handlar om just det som sades vid tillfället man blev arg, men att det triggar en hel del annat.



    Jag hoppas att det ordnade sig! <3.



    Sv: Ni dansade till "I'm Yours" alltså, antar jag att du menade? Vad tyckte du om den nya låten då?



    Förstår att du jobbar på svaren, det tog mig ett bra tag också :).



    Kram Kram

    2012-02-02 | 22:08:06
    Bloggadress: http://rhulth.wordpress.com

Kommentera inlägget här: