Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Köttbullstillagning med bilder

Kategori: -Olika sjukdomar/"Sjukdomar" & Min diabetes

Igår gjorde jag och kärleken köttbullar, potatismos med morötter och svampsås. Köttbullarna blev saftiga, moset välkryddat och såsen perfekt.

Ur diabetes perspektiv skulle jag säga att detta inte är den bästa måltid för en diabetiker, eller egentligen rent generallt. Lite fler grönsaker skulle man lagt till för att måltiden skulle bli nyttigare, och man måste vara försiktig med hur mycket potatismos man äter. Potatismos har ett väldigt högt GI, hela rotfruktfamiljen har mycket kolhydrater i sig, vilket gör att man inte bör äta det för ofta.

(Som men alla diabetes inlägg ber jag dig att rådfråga din doktor innan du gör några justeringar i kost eller insulin-shotar)






Persilja, ägg, hjortfärs, blandfärs och massor av kryddor.







Inte världens vackraste bild, men jag har inte alltid en talang för att fånga smak på bild. =) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: