Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Nyttigheter och onyttigheter!!

Kategori: -Kost/De vi stoppar i oss

Härom dagen var jag på LifeLand, en hälsokostbutik vid Odenplan, där jag köpte in månadens behov av det ena och de andra av nyttigheter. Har tänkt ett tag att jag skulle vilja prova på D-vitamin tillskott, känner mest att jag ville prova att se om man uppleva känslan av sol mitt i vintern. Därför köpte jag D-vitamin droppar. Dessutom köpte jag torkad aprikos och gojibär som jag blandar ner i en skål med nötter och bovete för att göra en musli. Dessutom köpte jag en mix av torkad alfalfa, vetegroddar, linfrön, nypon, nässlor, lakrisrot och något som heter inulin, denna produkt kan man använda till musli, sallader, grytor mm. Dessutom köpte jag linfrö olja som är rikt på omega-3.

 

Efter det åkte jag och kärleken till franska fiket ”Saturnus” på östermalm, där vi delade på en mumsig och onyttig chokladkaka. Ja... jag är onyttig ibland! Vill du ha ett fik med karaktär är detta ett ni måste besöka. Goda sallader och smörgåsar har dom också!!!

 

Kram

 

 

 

 

Kommentarer

  • emma säger:

    sv. ja men det är alltid roligt när folk skriver från andra ställen. det är nästan alla intresserad av :)

    2012-02-09 | 22:25:01
    Bloggadress: http://emzaans.blogg.se/
  • Melissa Lavali - Foto, ADD & Vikt säger:

    Ja helt sant, får väl bara fråga nästa läkare, börjar bli lite många nu haha. En läkare för gyn, en för crohns och nu en ny för skallen min, tur de är bra hela bunten.

    Men visst hade de vart intressant, och bra så man liksom vet.



    Nej men grattis :), visste nog du skulle klara det, du är så engagerad i detta så hade du fått annat hade läraren vart knäpp :D



    kram

    2012-02-09 | 22:36:09
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Ida säger:

    Den där kakan såg inte fel ut, mums :)

    2012-02-10 | 21:30:08
    Bloggadress: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: