Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Ovanlig juice på kärlekens dag

Kategori: -Himmelriket med Juicer & Smoothie




Idag gjorde jag och kärleken lite juice till maten. En fruktjuice med apelsin och citron, min absoluta favorit. Till grönsaksjuicen blev det morot, persilja, selleri, gurka och ingefära. De grönsaker jag inte provat sen tidigare är persilja och ingefära. Grönsaksjuicen smakade inte så mycket, troligtvis på grund av gurkan, var mest ett sting av ingefära. =)

Ingefära är rikt på c vitamin, B3, B6, Magnesium och kalium. Innehåller många antioxidanter och tros sänka det onda LDL-kolesterolet.

Persilja är rikt på järn, fosfor, magnessium, zink, kalium, kalcium, A vitamin, C vitamin och massor av antioxidanter. Anses vara urindrivande och är bra för immunförsvaret.

Till Alla Hjärtans Dag middag önskade jag mig fiskpinnar med potatis och stuvad spenat. Hörde någon prata i hissen i morse om fiskpinnar och blev så sugen på de. =) 

Kramar från Välbefinnaren



Juicen som har delat på sig, persiljan tycks vara lättare än som andra ingredienserna. Läckert!



Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Jag fick en mindre nyttig hjärte-present - en muffins-maskin. Nu ska jag lära mig baka haha. Indiska muffins?

    2012-02-14 | 23:17:21
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/
  • Melissa - ADD, Asp & Crohns säger:

    ser ju riktigt proffsigt ut de där drinkarna.



    svar:

    haha ja som liten följde jag kalle ankas jul slaviskt men samma sak varje år så nu orkar jag inte riktigt anstränga mig :D

    2012-02-15 | 11:35:37
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Melissa - ADD, Asp & Crohns säger:

    svar:

    ja vi snackade om det :)

    intressant :) Men å andra sidan finner jag alla dina inlägg intressanta haha



    ja jag var en riktig facebooknörd innan, skapade facebook 2007 och hade det fram tills 2011 då sa jag upp det.

    Men som du, jag sitter mer vid bloggen, man har lite mer kontroll över den också.



    bloglovin länkar gjorde jag faktiskt för ett litet tag sen bara (http://lavali.blogg.se/gratis/) Man ser ju lite hur jag gjorde också.

    Menar du bildlänkar för dina bloggar eller vanliga länkar?



    kramom



    2012-02-15 | 12:29:55
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Joakim säger:

    Sååååg riktigt gott ut det där.. Och tack för din kommentar.



    Och ja, namnet är jag riktigt-riktigt nöjd över, haha.



    Mvh// Diabetesmannen

    2012-02-15 | 15:52:38
    Bloggadress: http://blogg.improveme.se/diabetesmannen/

Kommentera inlägget här: