Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Detox: Dag 4 När behöver man detox

Kategori: -Detox/Rening

Hej Hej,

De finns vissa tecken på att man är i behov av en rening, eller att de finns många gifter/slagprodukter i kroppen. Slagprodukter och gifter är de som skapas när protein, fett eller kolhydrater inte har brutits ner tillräckligt, så att de inte kan användas som de ska. Eller de kan samlas i kroppen om man får i sig mycket avgaser, kemikaler i raffinerad mat, kemiskt behandlad mat och andra tillsatser. Att äta dessa typer av produkter skadar bara kroppen i den långa loppet.

Några av dom tecken som finns är:
  • Låg energi nivå
  • Hängig
  • Dålig koncentration
  • Förstoppning
  • Koncentrationssvårigheter
  • Inflammationer

Fasta är bra för:
  • Renar kroppen och cellerna från gifter
  • Förbättrar ämnesomsättningen
  • Stärker immunförsvaret
  • Hjälper cellerna utföra alla dom uppgifter som har
  • Syresättning
  • De kan dessutom hjälpa vid vissa sjukdomar så som tarm & magsjukdomar, hudproblem, huvudvärk mm.
  • Hjälpa dig sluta röka, genom att du ändrar dina rutiner.
  • Min mentalla hälsa kan också förändras i och med att kroppen blir renare och du piggare
  • Harmoniserar psyket


Frukost: Bovete musli med soya yougurt och en mandarin

Lunch:
Tonfisk sallad

Mellis:
Nötter

Middag:
Sushimi

Mellis: Apelsin, äpple, citron och grape juice med en tsk spirulina

Kvällsmat: Avokado salled (planerad) plus frukt sallad

Känsla: Har blödit näsblod två gånger idag pga väldigt torr slemhinna i näsan, väldigt konstigt tycker jag, för så brukar de inte vara. Idag har jag åter igen varit trött på jobbet, men man ska ta de lugnt när man fastar eller utför en detox, och det har varit ganske stressigt på jobbet idag. Vilket säkert påverkar både mitt humör och psyke. Haft ont i magen ännu en gång. Imorgon kommer jag att gå över till en två-dagars juice fasta. Så då kommer jag alltså inte äta något, utan endast dricka vatten, fruktjuicer och grönsaksjuicer. Självklart gör jag min egen juice i min juicecentrifug/JuiceMaster, med en del ekologiska produkter. Ett litet råd är att skala dom oekologiska frukterna och grönsakerna eftersom att dom oftast/ibland/kan vara besprutade.

Imorgon kommer jag skriva om lite råd om vilka metoder man kan välja mellan för att hjälpa kroppen en bit på vägen för att driva ut gifterna.

xxx

Kommentarer


Kommentera inlägget här: