Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Weekend recap

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

Hej hej,

Helgen hos mamma och brorsan har varit lugn och skön. Härligt att träffat familjen igen, haft bra diskutioner, lyssnat på en bra ljudbok med kärleken som heter "Munken som sålde sin ferrari", vilket är en bok som påminner om Paulo Coelho djupa meningar! Några av diksutionerna och lärdomar från boken kommer troligtvis upp på bloggen snart. 

Här kommer lite bilder från i helgen.

Familjen har ingen katt men detta är Boel aka "Snyltaren", hon kommer på besök när hon vill ha kärlek eller leverpastej, vilket är ganska ofta. Denna helg sov hon även på soffan.





Jag tog med mig massor av äpplen hem till mamma som blev massor av äppelmos, som vi åt till frukosten.





Såhär fint var det när vi åkte hem mot Stockholm, och lyssnade på ljudboken.


Kommentarer

  • Annica säger:

    Tack själv! Vad skönt att du lyckades gå upp i vikt till sist. Så var det diagnosen som gjorde susen eller ändrade du kosten för att gå upp?

    2012-01-23 | 09:08:33
    Bloggadress: http://dietistannica.blogg.se/
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Härlig helg med mys-katt! Måndagskram!

    2012-01-23 | 11:57:46
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se/
  • Melissa lavali - Foto¤Vikt säger:

    sv: ja visst finns de fördelar med allt :)



    tycker helt du ska fortsätta med ditt stuk i din blogg, den är ovanlig och intressant så jag tänkte länka den idag om jag får :)

    2012-01-23 | 12:53:53
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Rinki säger:

    Låter som en väldigt härlig helg. Jag har hört bra om den där boken tidigare, men har dock själv aldrig läst den. Paulo Coelho är en stor favorit dock!



    Sv: Jodå, helgen har varit bra, mest plugg för min del dock, men det har väl gått bra.



    Härligt att dina kollegor tyckte om din frisyr :)



    Det är jobbigt när man bor långt ifrån sina föräldrar jag kan tänka mig, jag ska inte klaga, jag bor ca. 1h och 30 min från mina.



    Som socialantropolog kan man jobba inom väldigt många sektorer inom samhällsvetenskapen, det beror lite på vad man riktar in sig på. Men det jag är sugen på just nu i alla fall, är att arbeta med bistånd och u-länder på något sätt.



    Kram

    2012-01-23 | 13:20:23
    Bloggadress: http://rhulth.wordpress.com
  • Lavali - Nyfikenhet är en dygd säger:

    sv: Tack för musktipset, den hade jag inte hört förut :)

    2012-01-23 | 19:03:14
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/

Kommentera inlägget här: