Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Helg med födelsedagsfirande

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

Hela helgen har vi firat V's födelesdag. Vi började fredagen med en afton på kärlekens favorit pasta-ställe i stan Dolce Vita. Ett ställe som jag ofts beställer samma sak, nämligen caprese och carpaccio. Deras pasta är super god, men detta är ännu godare enligt mig och mina smaklökar.
 
 
 
På lördagen gick vi upp tidigt för att städa och baka hallontårta innan gästerna kom kl två. Val av tårta var givetvis V's val och jag som i vanliga fall inte tycker om tårta (bara smörgåstårta) tyckte att den blev riktigt lyckad. kanske tack vare mängden hallon på och i tårtan. Efter gästernas avgång åt vi middag (pizza) innan en annan vän till oss kom över för lite tårta och kaffe.
 
 
Vännen körde sen in oss till Orangeriet som ligger på Kungsholmen, ett ställe med riktig karaktär och massa goda drinkar. Därr träffade vi två andra kompisar för att vara med på firandet. Underbart skoj, skrattade så mycket att jag  nog tränat magen tillräckligt för denna månaden. =)
 

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Låter som en suverän helg=) Hurra hurra hurra!

    2012-07-16 | 14:39:16
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se

Kommentera inlägget här: