Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Cherry

Kategori: -Kost/De vi stoppar i oss

 
Så här ser det ut hos mig på jobbet ibland. På väggen till kontoret köper jag frukten på marknaden som jag sen sitter och knaprar på tillsammans med mina kära kollegor. (Gör mig riktigt poppis ibland) =)
 
Körsbär innehåller mycket A-vitamin, som är bra för ögonen, C-vitamin, som innehåller mycket antioxidanter. Dom är även rika på kalium som är bra för tänder och skelett. Är också antiinflammatoriskt, används mot hudsjukdomar, gikt och tandlossning.
 
Hos råttor har körsbärspulver visat sig leda till viktminskning och minskat risken för hjärt- och kärlsjukdomar. Någonting sånt har inte bevisats i människokroppen än.
 
En annan dag på jobbet såg ut såhär med körsbär och rädisor.
 
 
 

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Åh men åh, glömde ju helt bort att kolla upp det där med tidigare inlägg. Länkfärger är inte så knepigt att lösa, det kikar vi på!

    Körsbärste ska vara nyttigt, åtminstone det jag har köpt - det påstår driva ut överflödig vätska (gör väl typ allt te?), rensa kroppen och öka ämnesomsättningen.

    2012-07-02 | 19:38:54
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se

Kommentera inlägget här: