Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Melon-drink

Kategori: -Himmelriket med Juicer & Smoothie

Kvällens drink är melon med ingefära. Riktigt god med fräsch smak.

Ingefära
är rikt på C vitamin, B3, B6, koppar, zink, magnesium och kalium. Innehåller många antioxidanter och tros sänka det onda LDL-kolesterolet. En naturligt "antibiotika", skapar värme i kroppen

Melon är rikt på vitamin A, vitamin C, folsyram kalcium, zink, kalium, magnesium och fosfor. Används för att kyla kroppen, renar njurarna och huden, gör håret glansigt och naglarna starka.





Kommentarer

  • Denise 22 - mamma till Kevin 6 säger:

    Gud så gott det låter! :D

    2012-06-04 | 18:43:21
    Bloggadress: http://familyportrait.blogg.se/
  • MOLLY BERGSTRÖM - Uppsala säger:

    Aha najs :D

    Muums

    2012-06-04 | 18:50:03
    Bloggadress: http://mooollys.se
  • Piccolacasa säger:

    Det kan nog vara en god kombination! Men melon är ganska sött va? Är inte det och vindruvor de sötaste frukterna?

    kramkram!

    2012-06-04 | 18:51:17
    Bloggadress: http://www.piccolacasa.wordpress.com
  • Desiree säger:

    Den såg riktigt god ut! :)



    jag vill jobba inom HR, håller just nu på att starta eget företag så vi får se vart det leder. Har kvar 1 år... så jag får testa och se hur det är att vara egen företagare.



    Hade du en bra helg?



    Kram

    2012-06-04 | 19:16:29
    Bloggadress: http://bdee.blogg.se/
  • Denise 22 - mamma till Kevin 6 säger:

    Haha ja jag får be mannen gå och handla i morgon ;) Är för slö för att göra det själv, haha!



    Jag kände det också ;) Vem behöver stressa när det handlar om disk liksom :P



    Kram!

    2012-06-04 | 19:22:35
    Bloggadress: http://familyportrait.blogg.se/
  • Piccolacasa säger:

    Hej!



    Jag har inte läst förordningen, jag skummade lite när jag letade åt dig. Men det verkar som om du har koll på den nu. Det är iaf den som träder i kraft nu. Sedan fanns det väl en del från tidigare också. Precis som du säger gäller patientsäkerhetslagen (http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20100659.htm 5 kapitel) för den som inte är sjukvårdspersonal men ändå undersöker, behandlar osv.



    Utöver det måste man nog generellt vara lite försiktig med vilka råd man ger, om dom är oaktsamma och leder till skada kan man kanske tänka sig en polisanmälan för vållande till kroppsskada eller liknande. Jag vet inte, har inte satt mig in i vilket rådgivaransvar som finns. Men det är nog klokt att på ett tydligt sätt göra klart vem du är, vad din blogg är och vad den inte är. Kanske skulle det komma lite tidigare i texten, man fick ju klicka på ditt namn för att få fram det. Jag hade på första sidan skrivit typ "Jag heter Sabine och jag brinner för naturlig hälsa genom kost, på min blogg får du läsa mina recept och erfarenheter. Tänk på att du kan behöva konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning".



    Jag har jobbat med massage och hudvård i 10 år och nu läser jag till jurist. Har läst 4 av 5 år. Då lär man sig hur man ska tolka och hitta lagtexter men inte alla enskilda lagar. Därför har jag inte alla svar på rak arm, men jag kan ta reda på dem. Det är bara en fråga om hur mycket tid det ska få ta :)

    kramkram!

    2012-06-04 | 19:30:48
    Bloggadress: http://www.piccolacasa.wordpress.com
  • Denise 22 - mamma till Kevin 6 säger:

    Haha morsan har lovat mig en diskmaskin i födelsedagspresent. Enda gången som jag verkligen längtar till min födelsedag ;) Haha. Och jag kan ta på mig ansvaret att ta i och ur disken, no problem, så länge jag själv slipper agera diskmaskin så är jag glad ^^



    Haha, ja någonting tycker jag allt att gubben ska göra ;)

    2012-06-04 | 19:36:08
    Bloggadress: http://familyportrait.blogg.se/
  • Desiree säger:

    Tack för förslagen! :) Känns riktigt kul att kunna få döpa en väg :). vilka roliga namn "bromssträckan" haha...



    Okej! Jag tycker det är en riktigt rolig och bra utbildning. Vad ska du bli när du blir "stor"? ;).



    Vad roligt att ha sin mamma på besök. Inte kul att ha familjen på distans. jag har pysslat på här hemma med allt tråkigt som jag ligger efter med pga skolan. Så det har varit en väldigt effektiv helg... :)



    Kram

    2012-06-04 | 19:44:24
    Bloggadress: http://bdee.blogg.se/
  • Piccolacasa säger:

    Haha nu kan man ikke missa det! Du kan nog skriva "kan behöva konsultera" om du vill. Självklart ok att ta min text. Bra att du tänker på hur du framstår, det är jätteviktigt! Har du bara gjort det har du gjort en stor del av vad du kan göra. Det är ganska lätt att man knappar in något på bloggen och tycker att allt är solklart. Men är det det för den som läser? Säger till om jag ser något, tycker att det brukar låta bra :)



    Det känns skönt att snart vara klar! Jag kommer att syssla med miljörätt och fastighetsrätt. Det är ganska brett, men tex om ett företag vill ha tillstånd att syssla med något som påverkar miljön, om det har läckt ut olja, om man vill bygga ett vindkraftverk osv osv. Jag har hela tiden jobbat som egen företagare så från företagare och entreprenör till juridiken var steget inte så stort. Man kommer i kontakt med mycket lagar och regler som egen.



    Lycka till med resorna!

    2012-06-04 | 20:12:27
    Bloggadress: http://www.piccolacasa.wordpress.com
  • milla säger:

    Visst är det gott:)

    2012-06-04 | 21:09:16
    Bloggadress: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här: