Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

A i betyg!

Kategori: -Pluggdagar

Idag har jag fått tillbaka två av betygen från session 12, och jag gick A- på transportsystemet och A på uppsatsen om cellen. Jag väntar fortfarande på betyget om dom två "Case History" som jag tagit. En på min kärlek och en på min mormor. Jag har skrivit klart session 13, nu behöver jag bara scanna in en ritning jag gjort på Matsmältningssystemet innan jag vill skicka in denna del. Det är lite roligt att jag dom senaste månaderna alltid har fått tillbaka betygen på en onsdag, min pluggdag!

Så idag har jag börjat med sesson 14, jag har kollat igenom alla häften som jag fått, tittat på DVDn och fått mig en liten översikt om vad mina närmaste månader kommer att handla om. De blir mer om olika tekniker jag kommer att använda för att förändra situationen i en sjuk/skadad kropp, mer om vitaminer (ser framemot att få lära mig om B-vitaminer), om hjärt- och kärl systemet, lympsystemet och mer om blodet. De området jag inte kan mycket om är lympsystemet och jag tycker de ska bli så spännande eftersom att denna del är viktig för reningen/detoxifieringen av gifter och andra farliga ämnen i kroppen!!

En vän sa till mig "Jag vet ingen som är så glad som du är i att plugga". Statusuppdateringarna är på onsdagar oftast "Tjoho Pluggeri-dax". Men men, vad ska man göra när man brinner för något, det finns ju sååå himla mycket att lära sig om kroppen och själen. Det är så mycket att jag troligtvis inte ens kommer att hinna lära mig en liten del innan de blir dax att lämna detta liv. Man lär så länge man lever.... men varför inte lära sig ännu mer.

Till lunch blev det en gryta/soppa med tomat, savoykål, paprika, morot, röda linser, hirs, lök, chili och massor av kryddor, till det blev de knäckebröd med ost.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: