Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Pluggdag med läsning och renskrivning

Kategori: -Pluggdagar

Hej,

Jag skulle nog kunna säga att mina fyra uppsatser nu är klara och renskrivna. Problemet är bara att jag inte fått tillbaka betygen från uppsatserna jag skrev under session 12, och det var ändå fem veckor sen jag skickade in dom. Men man kan inte göra annat än att vänta. Jag har i slutet av pluggandes läst igenom två kapitel i "bibeln" om matsmältningssystemet. Tyckte att jag kunde det meste, men de svårast är att komma ihåg namnen på alla delar, enzymer och vad alla syror är uppbyggda av. Men jag tycker och känner att det är någonting man kan läsa sig allt eftersom. Nästa modul (14) är större och med fler uppgifter än del 13. Så då ska jag läsa om olika tekniker för att uppnå hälsa, om alla vitaminer, andningsystemet, hjärt- och kärlsystemet och blodet då så klart. De ska bli lika spännande och jag ser fram emot att gå vidare i mina studier. Dessutom känner jag att jag faktist ser slutet av kursen snart, även om det är sex delar kvar. Men de ger ändå lyckokänslor! =)

Kram kram  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: