Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Syror och immunförsvaret

Kategori: -Så fungerar kroppen och dess ämnen

Jag fick ett super informationsrikt mejl från en av mina skolkompisar om syror. Och efter att ha skrivit om immunförsvaret och vilka vitaminer och mineraler som stödjer systemet, så kom jag på mer information som jag vill dela med mig av.
 
Immunförsvaret jobbar inte bara med att neutralizera fria radikaler, utan också syror som är slutprodukten av olika processer i kroppen. Fria radikaler är atomer som har en ensam elektron i det yttre höljet, ostabila atomer som vill ta andra elektroner från andra atomer för att bli stabila. Detta är skadligt. Medans syror är en substans med olika många vätejoner (tänk syror och basiska ämnen). Ett exempel på en syra, som behöver bli neutraliserat och handskas med av kroppen för att inte skada, är mjölksyra. Utan immunförsvaret kan kroppen inte hantera dessa och skadar därför kroppen i det långa loppet. Värk i muskler och leder är ett problem som för mycket syror kan leda till.
 
 

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Ytterligare ett indien inlägg. Hit ska vi också, till backwaters och tvätta elefanter=)http://ewabramstang.wordpress.com/2012/11/12/indien-del-2/

    Svar: Ohh finna bilder. Nu spricker jag snart av längtan. På tala om Indien... jag läste klart boken jag lånade av dig. Kunde inte sluta igår kväll och läste alldeles för sent inpå natten. =) Gör att jag längtar ännu mer. =) Kommer vi ha tid att träffa och tvätta elefanter?? Kanske familjen vi bor hos har elefanter. Hoppas!!! Kram
    Sabine J Ö

    2012-11-15 | 09:05:35
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se

Kommentera inlägget här: