Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Vad meditation förbättrar!

Kategori: -Mina tankar & känslor

Här finns en lista med 100 olika anledningar till att man borde meditera. Läs listan! Väldigt intressant!
 
Här är några exempel jag gillar:
Purifies your character
Develop will power
Helps living in the present moment
Deeper understanding of yourself and others
Brings body, mind, spirit in harmony
Helps you discover your purpose
 
 
Mediterar du??
 
Jag mediterar i 40 miinuter efter yogan på måndagar, om jag inte somnar. Men nu har jag fått ett knep på hur man inte ska somna när man ligger ner, provat det en gång än så länge och då somnade jag men ska ge knepet en till chans nästa måndag. Ibland fokuserar jag på andningen när jag sitter på tunnelbanan, bara för att få "komma bort". Eller när jag ligger i sängen och försöker sova hjälper det mig också, men då med att bli trött. Annars är jag ganska dålig på att meditera nu för tiden. När jag bodde i Brighton gick jag till buddist centret på yoga en gång i veckan och ibland ner till stranden för att lugna sinnet och fokusera på andningen.
 
http://www.ineedmotivation.com/blog/2008/05/100-benefits-of-meditation/

Kommentarer


Kommentera inlägget här: