Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Natural News: Supermarket secret

Kategori: -TV/Böcker/Tidning/Föreläsningar

Jag kollade på den första delen av SUPERMARKET SECRETS AND DECEPTIONS på naturalnews.com. Här
 
Ni kan se på del två av dokumentären här.
 
Den handlar om hur kycklingar behandlas, hur mycket kyckling vi äter, vilka metoder stormarknader använder för att sälja kött, skillnaden på kött från en storhandlare och en slaktare.  Man fick också tips på vad man ska titta efter för att få reda på om kycklingen var sjuk eller ej innan den slaktades. Dom pratar också en hel del om färdig-packeterad mat och hur dom säljer in dessa produkter.
 
Visserligen är dokumentären från UK, men jag rekommender ändå denna dokumentär eftersom man lär sig en hel del och får en att tänka mer på djuren och produkter man köper.

Kommentarer

  • Linn säger:

    Vågar inte titta. Å andra sidan äter jag ju inte kyckling. Bra att du tar upp sådana här saker tycker jag!

    Svar: Verkligen skithemskt... handikappade kycklingar som lever 48 dagar (typ) innan dom slaktas. Pga att dom lever trångt och får i sig gifter som dom slutas att mata 4-5 dagar innan slakt så att det ska hinna gå ur deras kroppar. Hemskt! Kram
    Sabine J Ö

    2012-10-28 | 22:11:25
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: