Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Nominering av Hälsoinspiratör

Kategori: -Allmänt, Gästbloggare, Hjälp, Q & A

Gillar du min blogg, mina texter och känner dig inspirerad av mig, skulle jag bli väldigt glad om ni ville nominera mig till HÄLSOINSPIRATÖR på tidningen HÄLSAs hemsida. Du har då också chansen att vinna en Hälsopåse full av överraskningar! Klicka på länken nedan.
 
 
 

Kommentarer

  • Angelica säger:

    Språk, grammatik och morfologi är mina ämnen för full rulle nu :) men det är intressant.

    Okej då förstår jag. Smart idé att ersätta havremjölk som matlagningsgrädde! Det ska jag definitivt testa. Vanligtvis köper jag mjölkfri-matlagningsgrädde men den är SÅ DYR och förpackningen är ytterst liten. Jag undviker också mjölkprodukter så mycket som det går men det är mest för att jag är laktosintolerant och även känslig mot mjölksocker.
    Men som du skriver, turkisk yoghurt och ost är SÅ svårt att avböja, även för mig som blir dålig efter att jag ätit det, haha. Men en rostad smörgås med smör och ost och ett glas oboy, eller turkisk yoghurt med nötter, bär och honung - det är för svårt att sluta med.

    Ser fram emot ditt inlägg om soya, jag kan gissa på att det INTE är särskilt bra för kroppen? Ska bli spännande att läsa!

    Trevlig resa! Kram

    Svar: Havre-grädde-alternativet kostar ungefär lika mycket som vanlig grädde, runt 10 kr, så jag tycker inte det är så farligt. Så det tycker jag absolut du ska testa. På tala om ost.... har du som laktosintolerant svårt för getost. Finns det lika mycket laktos i getost?
    Just nu har jag blivit sjuk efter min semester så det tar några fler dagar innan sojainlägget kommer upp. Eller de kommer bli två inlägg eftersom att det är så mycket information att gå igenom. =)

    Kram
    Sabine J Ö

    2012-10-24 | 21:51:53
    Bloggadress: http://naturligbebis.se
  • Linn säger:

    Jag har nominerat dig!

    Svar: Tack! =)
    Sabine J Ö

    2012-10-25 | 20:20:03
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: