Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Rese-kompis, Indien-planering och kalas

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

Idag kommer min kära vän Tina på besök tills på måndag och det ska bli så kul och mysigt. Vi har en del planer för helgen:
 
  • Hitta och boka hotell i Goa, Indien
  • Hitta och boka hotell i Varanasi. Indien
  • Boka tåg från södra Indien till Goa, eller eventuellt flyg
  • Gå på en väns födelsedagsfest på lördagkväll
  • Kolla efter dyk-ställen i Goa
  • Påbörjat överraskning middag tills när Tina anländer hos mig (om en liten stund), det blir indisk gryta med naan bröd. Efter recept som min kärlek valt ut från Amy's piece of cake- blogg. Mer om maten kommer om några dagar.
Önskar er alla en trevlig helg.

Kommentarer

  • Amy's piece of cake säger:

    En to do-lista är alltid bra att ha och det känns bra när man bockar av den så att säga...

    Tack för din award, nu finns den på bloggen :)

    2012-10-13 | 14:34:31
    Bloggadress: http://amyspieceofcake.se/
  • Linn säger:

    Nyfiken. När kommer ni att vara i Goa? Jag kommer, om allt går som planerat, att vara där i början av januari, tio dagar cirka.

    Svar: Hej hej, 7-12 januari är vi på Palolem beach (Palolem beach resort) och 12-19 är vi på mandrem beach (Yoga center resort-ställe). Va kul om vi var där samtidigt.... vet du vart ni ska vara om allt går som planerat?? Vad skulle göra att det inte blir av?? Kram
    Sabine J Ö

    2012-10-13 | 21:08:03
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Linn säger:

    Jag ska till Patnem beach, och om jag läser kartan rätt så är det bara knappt 3 km mellan. Kanske käka middag någon kväll? Vill inte tränga mig på, men kunde kanske vara kul? :-) Jag är där 2-11 januari.

    Eftersom jag är sjukskriven så måste jag dels ha ett läkarintyg som säger att jag kan åka, plus godkänt från försäkringskassan. Men jag hoppas att allt ska lösa sig. Kram!

    Svar: Ja men absolut. Det tycker jag absolut att vi ska! Nä jag tycker inte du tränger dig på... jag tycker det hade varit jätte kul att träffa dig. Kuligare att träffas i härliga Goa istället för kalla Sverige, dessutom! =) Då får vi träffas någon gång mellan 7-11 januari, vi får i så fall boka in en dejt på någon av barerna/restaurangerna vid stranden när det närmar sig. =)
    Ok, att det krävs så mycket när man är sjukskriven. Man tänker ju att varför skulle man inte få godkänt på det. vet du de?! Semester är ju bra för själen enligt mig. Har du börjat ansöka om godkännande och sånt??

    Kram kram
    Sabine J Ö

    2012-10-14 | 21:22:33
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Linn säger:

    Vad kul! Vi får utbyta lite kontaktuppgifter via mail. Osäker på om jag kommer att ha tillgång till internet när jag är där, men sms kostar väl inte allt för mycket skulle jag tro.

    Nej, har faktiskt inte tagit tag i ansökan än, men ska göra det nu i veckan. Det känns knepigt att behöva be om tillåtelse, men det är kopplat till ersättningen från Försäkringskassan så på sätt och vis förstår jag att de ändå vill ha koll på att folk inte åker typ ett kvartal till Thailand på "skattebetalarnas pengar". Om det nu inte är en del av ett rehabiliteringsprogram :-)

    Jag misstänker att jag i teorin skulle kunna åka oavsett vad Försäkringskassan tycker, men då inte få någon sjukersättning utbetald.

    Det vore SÅ kul att ses!

    Kram

    Svar: Ja men precis.... kontakt uppgifter. Vi kommer kanske ha tillgång till internet... om det finns gratis wifi. Tycker också det hade varit super kul att ses. Finns en restaurang som heter dreamcatcher som vi pratade om att besöka.. fisk restaurang... men fortsätter att uppdatera mig på Restaurang-information.
    Du får hålla mig uppdaterad med ansökningsårocessen och vad som händer. Du får väl kanske säga att din karl ska bjuda dig, så du lägger egentligen inte du pengarna. Som en födelsedagspresent, julklapp eller namnsdagpresent. man vill ju inte riskera att man inte får några pengar sen efteråt... vore ganska jobbigt skulle jag tro.

    Kram kram på dig
    Sabine J Ö

    2012-10-14 | 22:28:53
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: