Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Veckans Tips: Relax-bad

Kategori: -Veckans Hälsotips för att uppnå Välbefinnande

Hej Hej,
 
Något som jag gör ibland är att ta ett bad med Epsom salt, jag beställer mitt salt på denna hemsida---> http://www.epsom.se/. Gör inte misstaget som jag gjorde då jag köpte epsom salt i en hälsokostbutik och kostade för mycket för den lilla mängden. Dessutom var det för invertes bruk, vilket det inte är om du köper det från hemsidan ovan.
 
Epsom salt innehåller magnesium och sulfat där Mg absorberas av huden medan sulfat driver bort/drar ut gifter från kroppen. Magnesium nivån i kroppen är ofta låg i många människor och därför är detta ett bra alternativ för att tillgodogöra kroppen dess behov. Det hjälper även mot ömma muskler och leder, vilket många människor lider av, speciellt nu när kylan börjar krypa fram. Detta är oerhört avslappnande för kroppen och du kommer vilja gå och lägga dig direkt efter badet så jag rekommenderar ett bad innan sängdax. Det är magnesium som gör att kroppen slappnar av, till motsats till kalsium som sammandrar. Sulfater förbättrar också upptaget av näringsämnen från tarmarna.
 
Om du köper från epsom.se så rekommenderar jag att du läser bruksanvisningen innan eftersom att det finns en hel del tips.
 
Detta rekommenderas varm för ett avslappnande bad.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: