Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Effektivitet på en pluggdag

Kategori: -Pluggdagar

 
Hej hej,
 
Idag har jag haft en underbar pluggdag. Jag har hunnit med så mycket att jag funderar på om jag glömt något eller gjort något fel. Men det bara är en sån dag! Jag har påbörjat Case History nr två för del 15, och jag är nästan klar. Ska skriva dom sista sidorna nästa vecka och dessutom har jag skickat en del uppföljningsfrågor till personen i frågan. Jag har sagt det förr men säger det igen, jag tycker det är så himla kul och intressant när man kan se i fallet vad som har inträffat i hälso-hitoriken och samtidigt kan se hur det utvecklat till det ena eller det andra.
 
Meningen är att min tjänstledighet (på onsdagar) tar slut sista februari 2013, men jag känner inte att jag kommer hinna med det och dessutom gör tanken mig en aning stressad. Så nu har jag ansökt om förlängning på jobbet och hoppas på det bästa. jag håller på med del 15 nu, och det är totalt 20 sessioner. I varje del ska jag skriva två Case History med frivilliga personer som vill lära sig förstå sin kropp, hur sjukdom uppstår och utvecklas, och vad dom kan göra för livsstil förändringar för att blir friskare! (Jag letar "försökskaniner" för framtida delar i studierna så säg till om du är intresserad eller har några frågor om hur vi skulle gå tillväga).
 
Nu ska jag påbörja ett dokument till min reskompis till Indien där jag förklarar lite om diabetes och hur hon ska handskas med mig om blod socker nivån blir för låg någon gång under vår resa och jag tappar förmågan att ta hand om mig själv. =) Har till och med tagit fina bilder på "utrustningen"!

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Jag är väldigt glad över att du utformar ett pedagogiskt material till mig haha. Det är det enda jag är nervös över med resan, att du ska bli sjuk och jag inte veta vad jag ska göra. Vet du hur din kropp reagerar på tex magsjuka - alltså med tanke på blodsockret och så?

    Svar: Ska lägga till magsjuke-riskerna i dokumentet också. =) Skrivit två sidor med foton och pilar än så länge... blir riktigt bra tror jag! HiHi. Men så länge vi äter innan vi lägger oss så är det lugnt.. och ev struntar i insulin om vi ska dricka vin (mycket vin) en kväll, så brukar det vara lugnt. Det är det enda du är nervs över... jag är nervös inför magsjuka! =)
    Sabine J Ö

    2012-09-20 | 11:23:18
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se
  • Piccolacasa säger:

    Hoppas att du får det beviljat!!

    Svar: Tack! Jag hoppas verkligen det också, men det ser ljust ut säger chefen. Men HR behöver bevilja det hela. Vill veta nu!!! =) Kram
    Sabine J Ö

    2012-09-21 | 00:07:10
    Bloggadress: http://www.piccolacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: