Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Första maten efter fastan

Kategori: -Detox/Rening

I torsdags morse ställde jag klockan lite tidigare så jag skulle kunna njuta av fast föda efter juice-fastan. Och åhh så ljuvligt! Det blev en smörgås med fullkornsbröd, massa smör och så avokado med salt & peppar. Det var härligt att känna maten dunsta ner i magen. Men samtidigt hade hungerkänslan gått över från tidigare dag, så jag skulle kunna kört en dag till. Men bara om jag varit hemma från jobbet, vilket jag inte var. Jag var jätte pigg och mådde kanon bra hela dagen. Underbart!

 

 

 

Kommentarer

  • Angelica säger:

    Hej,

    ursäkta mitt sena svar! Jag har haft fullt upp med plugg som kommit igång ordentligt och har inte riktigt kunnat satsa på bloggen för tillfället förutom att lägga upp några enstaka inlägg, men det tar ju sin tid också, men nu kunde jag äntligen sätta mig och läsa lite kommentarer och spännande inlägg på bland annat din sida :). Intressant med din detox! Måste kännas skönt! Äter du som vanligt nu efteråt eller kommer du att ändra dina matvanor?
    Jag tycker att vattendetoxa verkar så svårt men hade gärna velat testa det! Men om man läser på om vilka fördelar som finns så antar jag att man lätt blir övertygad. Har hört att man får mycket energi efter utrensningar.

    Jo precis det var så att det var för mycket mangan i barnmaten, och sedan annat dåligt. Sen kan man ju tillägga att det är snällare mot ekonomin att laga eget, hihi, fast man måste ju självklart se till att ens barn får alla vitaminer och mineraler som det behöver.

    Ja det är fantastiskt hur vår kropp kan fungera, både på gott och på ont! Känns nästan som att ordentlig näringslära borde vara ett viktigare ämne i skolan, så att alla lär sig en grund om det =)

    Hoppas allt är bra!

    Svar: Ohh jag visste inte att du pluggade. Kul! Vad läser du?? Jag förstår, bloggen kan inte alltid ligga högt på prioriteringslistan. =)
    Jag äter nästan samma sak, men försöker ta bort mer och mer mjölkprodukter. Dessutom har jag trappat ner på kaffet en hel del. Vatten detox har jag aldrig provat, men det skulle inte fungera med min diabetes även om jag vill prova. Så det blir juice-fasta när jag fastar. Bara man kommer ihåg att hungern försvinner när man vattenfastar så tror jag inte de ska vara några problem. Ja man får verkligen jätte mycket energi efter en detox/fasta... som en ny början känns det som.

    Det är både ekonomiskt och nyttigare att laga egen mat, då vet man ju i alla fall vad som finns i. Håller helt med om att näringslära borde vara ett ämne i skolan.
    Trevlig söndag och lycka till med studierna. Kram
    Sabine J Ö

    2012-09-30 | 08:14:24
    Bloggadress: http://naturligbebis.se
  • Angelica säger:

    din smörgås ser förövrigt extremt god ut! Jag är en riktig sucker för smörgåsar :))

    2012-09-30 | 08:15:20
    Bloggadress: http://naturligbebis.se

Kommentera inlägget här: