Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Uppdaterad detox begär dag 3.

Kategori: -Detox/Rening

 
Efter middagen idag började kärleken göra varm choklad med gamla After Eight bitar som vi hade kvar och jag sa till honom... "Nää... gör inte det.... Vänta tills i helgen så jag kan vara med och dricka", sen skrattade vi och han gjorde sig en kopp.
 
Sen kom jag på att jag och mina kollegor har pratat mycket mat idag och jag kom fram till att mina smaklökar saknar och begär olika smaker. Dom produkter som jag saknar är ost och lakris. men grejen är att jag brukar inte köpa godis, men om mina kollegor bjuder på lakris så äter jag det gärna, så det känns konstigt att sakna något som jag inte brukar äta. Man kan ju köpa lakrisrot som är super bra vid en detox, eftersom att det är laxativ och bevarar en biokemisk balans i kroppen. Så det kan ju vara så att kroppen skriker efter det som den behöver. Ost i alla dess former älskar jag däremot, och det saknar jag otroligt mycket.
 
Sen har jag funderat på om det är några vanor, när det gäller kosten, som jag vill bryta och svaret blev MJÖLKPRODUKTER. Jag borde verkligen sluta helt med mjölkprodukter. Jag dricker egentligen bara mjök i kaffet, men sen är det grädden i matlagning som jag är van/fast vid. Men idag köpte jag två olika grädd-alternativ, den ena var från ris och den andra soja, så vi får se om jag kan fastna för en av dessa. Dessutom gillar jag turkisk yogurt! Vi får se hur det blir!

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Jag har ju också skippat alla varianter av mjölkprodukter nu - till och med andra varianter som liknar mjölk - och jag mår ju alldeles utmärkt. Vet ju att jag är lite laktos - men äter det ändå i vanliga fall. Borde lyssna på kroppen.

    Jag är sugen på snabbmakaroner - eller jag var iaf det igår kväll när Kristian åt köttbullar, makaroner & ketshup, åh vad sugen jag var när jag satt där med min blodgrape och citronte.

    Svar: Hihi... förjävligt! =) Jag såg just att vi hade chips hemma.... också jobbigt. Men jag gjorde riktigt mumsiga juicer till frukost så jag ska nog klara mig. Tänkte på det.... du får köpa brämhults imorgon, dom är väl utan tillsatser tror jag?! Sen kan du ju göra egen citrus juice med apelsin, citron, lime och grapefrukt. (även om man egentligen vill undvika fibrerna).
    Ja man borde lyssna på kroppen. Men varför skippar du alternativ till mjölk också? Typ soja, nöt och ris varianter? Jag behöver hitta ett riktigt krämigt alternativ.
    Sabine J Ö

    2012-09-26 | 09:50:40
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se
  • Linn säger:

    Alpros sojagrädde tycker jag är bra i matlagning. Vi använder havremjölk hemma också, och laktosfria mjölkprodukter framförallt. Ingen av oss är kanske egentligen laktosintolerant, men vi testade och insåg att magen helt enkelt funkar bättre så :-)

    Svar: Alpro sojagrädde har jag nog provat någon gång och jag tror inte att jag gillade den. Men är osäker. Det är många som säger att dom känner att dom mår mycket bättre av att ta bort mjölkprodukter, och det kan jag verkligen förstå eftersom att vi egentligen inte har ämnet som behövs för nedbrytningen längre. Det hade vi som spädbarn. Kom just på att jag skulle ha svårast att hålla mig borta från ost, äter ni det? Men utan laktos kanske? Kram kram
    Sabine J Ö

    2012-09-26 | 12:37:27
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Linn säger:

    Ost äter vi, sambon kör på en 5-procentig Västan från Arla, jag äter gärna en vanlig, hederlig Herrgård- eller hushållsost. Och så älskar jag fetaost, mozzarella, parmesan. Och halloumi. Halloumi. Ost skulle jag ha väldigt, väldigt svårt att klara mig utan.

    Svar: Västan=Västerbottenost? =) Gräddost eller hushållsost gillar jag också, det finns oftast i kylen. Hmm halloumi... det är gott... men jag äter det faktiskt bara på sommaren när man grillar, men dom kan ju stekas också! Parmesan är ingen favvo i min smak, men mögelost är mumsigt. Getost är också gott på en brödskiva in i ugnen och en mini-sallad till det. =) Hmm ost! HiHi
    Sabine J Ö

    2012-09-26 | 14:13:57
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Johanna säger:

    Hej! Din kommentar om plusmodeller hade hamnat i skräpfiltret, men nu har jag svarat på den! Ha en bra dag!
    Johanna

    2012-09-26 | 14:59:27
    Bloggadress: http://livskick.nu
  • yasmine modell mamma och fru säger:

    allt bra?
    Kika in mitt parfym tips med upp till 70%rabatt
    kraaam

    Svar: Hej Hej, Jo då det är OK med mig. Genomgår en detox som du såg i inlägget du troligtvis läste... så jag är lite trött och hungrig. Men knoppen är på topp.

    Taack för erbjudandet, men jag har redan hittat min favorit parfym.
    Kram
    Sabine J Ö

    2012-09-26 | 15:44:25
    Bloggadress: http://www.yasminegill.blogg.se
  • Linn säger:

    Nä, ingen Västerbotten, den här är det http://www.arlafoodservice.se/produkter/Ost/Bitost--Helost/Arla/Arla-Vastan-5_ca500g/

    Jag gillar den inte på mackan, men däremot är den toppen att riva och ha i matlagning - trots den låga fetthalten. Föredrar den här på pizza, i lasagne och gratänger för det blir inte den där flottiga känslan.

    Mögelost. Huh. ;-)

    Svar: OK, den osten har jag aldrig provat. Men ska kolla och klämma på den nästa gång när jag är i butiken. =)
    Sabine J Ö

    2012-09-27 | 19:55:27
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: