Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

5 års jubileum med kärleken/Dans Le Noir

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

Hej Hej,

Efter en helg i London med kollegorna och fem nätter i Brighton med vänner var det dax för mig och kärleken att röra oss mot London för att fira våra fem år med varandra. Men först blev det en frukost på Love Fit Cafe i Brighton. På fredagen checkade vi in på hotellet innan vi gav oss av till Harrods för att titta runt och sen inta en sen lunch. Sen gick vi tillbaka till hotellet för att dricka champagne och vila, innan indisk middag.
 
Lördagen spenderade vi med att promenera runt stan, shoppa en blus till mig inför kvällens middag. På kvällen gick vi nämligen till Dans le Noir som är en restaurang (+ett event) där man äter middagen, häller upp sitt vatten och dricker sitt vin i totalt mörker. Kolsvart! Den första känslan när man blev led in i rummet av sin synskadade servitör var spänning men samtidigt total förlust av kontrol. "Tänk om jag får panik" var den första tanken. Efter att vi satt oss ner i mörkret förklarade Roberto (servitören) vad som fanns på bordet, sedan ställde han ner en flaska vatten och sa "Have fun, Enjoy" skrattade och gick därifrån. Gud vad vi skrattade! Galet! Innan man gick in i restaurangen fick man välja mellan Fisk, Kött, Vegetariskt eller Överraskning. För mig blev det fisk. Man serverades sin mat och man förde flera gånger gaffeln till munnen utan att det fanns någon mat på den. Skrattretande! Men till slut fick man kläm på det. Eftersom att man inte visste vad som låg på tallriken blev det en gissningslek där både smaklökar och doftsinnet aktiverades betydligt mer än vanligt. Så smakrikt och allt doftade så starkt! Eftersom att jag är diabetiker och ville veta hur många gram kolhydrater det var i varje rätt blev det en annan dessert än den det skulle varit. Så mina smaklökar förväntade sig något sött men det den fick var ost. Surprise! Man fick efter middagen reda på vad man åt, men jag vill inte dela med mig av det eftersom att det inte blir lika kul att gå dit om du tänker göra det. Ostbrickan var inte en del av menyn, så det känner jag att jag kan berätta. Efter middagen hängde vi i baren, där det fanns ljus, med ett annat par som också varit på middag och som vi diskuterade hela eventet med. Jag rekommenderar verkligen dena upplevelse: kolla in på http://www.danslenoir.com/ (Dom har också SPA enligt hemsidan). =)
 
På söndagen träffade vi en vän i Hyde Park på en kaffe i gräset innan vi började röra oss mot flygplaten och hemåt. Jag hoppas att vi får fira våran 10 års dag på samma sätt och lika mysigt!
 
 
Kaffe och svampsoppa med bröd på Harrods (Galvin Demoiselle). En av dom mest smakrika svampsoppor... ever.
 
Dessa 54 små flaskorna hittade vi på vin avdelningen på Harrods där man kunde lukta på vätskan och läsa om dom genom att trycka på knappen. Häftigt för en vin-intresserad.
 
Som den dagen vi blev ett par firade vi kvällen tillsammans med en flaska champagne, mys! Samma hotell och lika mysigt!
 
Efter rekommendationer av Indiska restauranger från hotellet gick vi till Chor Bizarre som hade super god indisk mat. Jag valde en Thali så att jag fick en blandning av olika rätter. Fantastisk mat! Underbar inredning och atmosfär också.

Kommentarer

  • Linn säger:

    Vad kul du verkar ha haft, och vad fint ni har firat er femårsdag! Grattis :-)

    Den mörka restaurangen låter ju jättespännande. Det finns en sådan i Paris också som jag flera gånger varit sugen på att testa. Där är jag oftare än i London, så kanske slår jag till nästa gång jag är där.

    Kram

    Svar: Tack Tack! =)
    Tycker absolut du ska prova det. En riktigt kul upplevelse. Tror att det är den i Paris som har SPA. Hihi.. knäppt att bli masserad av en främling i mörkret... om det nu är mörkt. Vem vet.. dom kanske bara utvecklat hela företaget och nu håller på med annat också..... kanske där synskadade jobbar, precis som på restaurangen. Prova! =)

    Kram kram
    PS: Imorgon kommer ett dokument på din mejl ;-)
    Sabine J Ö

    2013-04-23 | 18:11:30
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Amy's piece of cake säger:

    Ni verkar ha haft det supermysigt, underbart! Och den där thalin.... mmmm yummie! ;) Kram!

    Svar: Om du är i London rekommenderar jag den. London är en av dom städerna i världen som har den godaste indiska maten (?!) tydligen. =) Men jag kan tänka mig att du är minst lika grym! Brukar du vara i London ofta? Kram kram
    Sabine J Ö

    2013-04-23 | 20:33:41
    Bloggadress: http://amyspieceofcake.se/
  • Ammi säger:

    Av det du berättade idag och det jag läste här låter det som en härlig resa! Jag vill absolut prova på Dans Le Noir någongång, verkar spännande! Grattis till 5 år med V! Må så gott! Kram Ammi

    Svar: Tack gulliga Ammi! Ett spännande event jag verkligen rekommenderar dig att prova, super häftigt! Det finns i Paris och Barcelona också om du ska ditt snart, du som reser så mycket. ;-) Kram kram
    Sabine J Ö

    2013-04-23 | 20:44:46
  • rebecca säger:

    svar: vad roligt :) Ja, det är fint.

    2013-04-23 | 23:36:15
    Bloggadress: http://spaceherosuits.webblogg.se
  • Anonym säger:

    ja precis :) så länge man mår bra så är det okej för mig :)

    2013-04-24 | 08:59:12
    Bloggadress: http://ibeliveinyou.spotlife.se
  • Linn säger:

    Oh, då ska jag kolla mailen! Har inte varit inne och läst mail på läääänge nu.

    Svar: Åhh ja gör det! =)
    Sabine J Ö

    2013-04-26 | 20:51:33
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: