Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

London Calling

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

Förra helgen drog jag och nio av mina kollegor och vänner till den stora staden London för en weekend. Den enda inbokade planen var middag på Jamie Olivers i Angel, utöver den planen var det bara känslorna som fick styra. Vi kom fram sent på fredagkvällen, intog ett varsitt glas och en middag och gick sedan till sängs.
 
På lördagen träffades en del av oss i repat för att gå på frukost klockan 9. Vi gick till ett fantastiskt frukostställe (The breakfast Club), där jag intog stektbröd (doppat i ägg innan) som serverades med kanelstekta äppelskivor och honung. Fantastiskt! Sen shoppade vi en timma eller två, innan vi tog en break med vin. Sen traskade vi på vidare och hamnade på ett ställe som heter Obar ,där vi intog scones,soppa och cocktail och skrattade tills vi veck oss över golvet. På kvällen begav vi oss till Jamie Olivers Angel för mat och dryck. Sen blev det nattklubb för några av oss på TigerTiger med dans och drinkar.
 
På söndag intog vi en lunch på Bill's som jag gillar eftersom att dom har så fräscha produkter och rätter. Riktigt härligt ställe måste jag säga. Det stället vi var på ligger på 36-44 Brewer Street (soho) om ni vill besöka det. Efter lunchen började mina reskamrater att planera sin resa till flygplatsen så då gav jag mig av mot tågstationen och Brighton.
 
Helgen var såå lugn, harmonisk och rolig. Temat har varit mat, dryck och skratt och skulle inte vilja ändra en enda detalj.
 
Givetvis =) blev vi serverade champagne på flyget, eftersom att vi var såna trevliga tjejer!
 
När vi kom ut från frukoststället var det en lååång kö. Väldigt poppis ställe tydligen!
 
Efter shopping behöver man en break, så klart!
 
På Jamie Olivers Angel åt jag Fisk Taco, så himla gott och smakrikt.
 
På söndagen delade vi denna förrätt, tortilla med olika diper på Bill's.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: