Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Farväl gamla passet

Kategori:

Idag var jag till polisen för att hämta mitt nya pass som går ut om några månader. Och jag måste erkänna att det kändes lite hårt att lämna/slänga alla dessa stämplar och visum i passet som berättar om underbara tider.
 
 
Australien 14 feb 2006 12 may 2006
När jag bodde i UK 2004-2005 lärde jag känna en Australienare som jag bestämde mig för att hälsa på i OZ, där jag också hade min mormors biologiska släktingar. Tre månader spenderade jag i landet och jag glömmer aldrig resan.
 
 
Egypten inrese- och utresedatum okänt höst 2008
Jag och min kombo Ian i UK åkte till Dahab i Egyptem för att jag skulle lära mig dyka och han utveckla sin dykning. Jag blev aldrig klar med mitt dykcertifikat då det var en övning jag inte klarade av, att ta av sig masken under vatten och sen bara andas genom munnen och inte näsan samtidigt som man där nere i det blå skulle ta på sig masken igen. Men när vi var tillbaka hemma i UK kontaktade jag ett dykcenter som hjälpte mig vidare. Vi dök nästan varje dag i 10 dagar och hade en super rolig semester.
 
 
 USA 15 maj 2010 (in eller utresedatum)
Jag och kärleken åkte till USA för att hälsa på hans vänner på Long Island och för några nätter i New York. Inte min favorit stad, men kommer troligtvis åka tillbaka ändå eftersom att jag har vänner där numera.
 
 
Bali Avresedatum 2 april hemresedatum 16 april 2011
Jag och kärleken åkte till Bali under 2 veckor och under fem av dessa dagar var vi runt hela landet för dykning två gånger om dagen. Underbart sätt att se landet. Dykning morgon och eftermiddag och sen kvällen fri. Resten av resan gick till stranden, massage, hänga med svenskar vi lärde känna på hotellet och lite shopping.
 
 
Indien inresedatum 14 dec 2012 utresedatum 20 jan 2013
Det finns en hel kategori om denna resa till vänster "Indien". Men lite kort, det var jag och min bästa vän Tina som kom på den briljanta idén att vi skulle åka till Indien innan det var dax att bli vuxna. Vi sparade pengar och planerade i ett år ungefär och den 13 december lyfta flyget från Stockholm för nästan 7 veckor långt äventyr från norra till södra Indien, för tempel, yoga, go mat, matlagningskurs, kingfisher (öl), nya bekantskapskretsar och mycket mycket skoj.
 

Kommentarer

  • Ammi säger:

    Fick du inte behålla ditt gamla pass?! Det fick jag göra när jag bytte för ca 1 år sen. De "makulerade" passet med att trycka en massa hål (såg ut som stjärnor) i det så att jag inte kunde använda det mer. Jag hade inga stämplar i passet men ville ändå få behålla det.
    Tips! Gör en resedagbok med nedskrivna minnen, foton och sparade kvitton, broschyrer mm. Jag har just gjort en sån och älskar att bläddra i den och minnas tillbaka! :)
    Må så gott!

    Svar: Jag fick behålla det om jag ville, men tänkte att det bara kommer ligga och samla damm och dessutom har vi börjat rensa hemma. Så jag tänkte det var bäst att "gå vidare". =) Jag började en gång en sån bok efter tre månader i Australien, men det var såååå många foton så den blev aldrig riktigt klar. Så nu kör jag på foton istället. Men verkligen ett jätte mysigt och kul att kolla igenom sen en grå dag när man vill minnas tillbaka längs Memory Lane! =)

    kram på dig Ammi.
    Sabine J Ö

    2013-12-09 | 21:32:15

Kommentera inlägget här: