Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Alla Hjärtans Helg

Kategori: -Livet, exkl hälsa-delen & de andra kategorierna

Hej Hej,
 
Eftersom att alla hjärtans dag är mitt i veckan bestämde sig jag och kärleken för att fira denna helg istället.
 
Vi började fredagen med middag på restaurang Stockholm Fisk som ligger på Vasagatan där vi drack champagne och åt fisk. Jag åt medelhavswallenbergare och den var fantastiskt god, fast det godaste var hummersåsen. Den var så god att jag beställde in extra sås. Efter middagen gick vi på bio och såg Argo, som är en verklighetsbaserad film, vilket är en typ av filmer som jag gillar bäst.  Läs mer om filmen här. En spännande film som höjde blodtrycket rejält under två timmar.
 
På lördagen åkte vi till Blue Hamam på Lidingö som är ett turkiskt hamam. Har du inte varit på turkiskt hamam tidigare så rekommenderar jag det verkligen. Eftersom att jag just varit utomlands ville jag inte bli skrubbad, vill ju inte bli av med färgen jag samlat på mig. =) Men jag hängde i loungen medans kärleken blev skrubbad. Sen hängde vi i ångbastun, vanliga bastun nere vid havet och i loungen. Jag fick en av dom bästa massagerna i mitt liv, så avslappnande och lugnande. Nästan som att hamna i djup meditation. Efter det åt vi medelhavstallrik innan vi åkte hem för mys framför en film. 
 
En underbar helg med mys, lyx, skratt och prat helt enkelt.
 
Vad har ni för planer för Alla Hjärtans Dag??
 
 
Medelhavs-wallenbergare på Stockholm Fisk.
 
 
I väntan på att Viktor kommer tillbaka från sin massage njuter jag i Loungen med frukt, nötter och te.
 
 
Medelhavstallriken. Käreken fick min kyckling eftersom att jag inte tänkte på att beställa vegetariskt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: