Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

The remedy

Kategori: -TV/Böcker/Tidning/Föreläsningar

Hej Hej,
 
Jag hittade en intressant artikel om en blandning av produkter som man kallar "The Remedy" eftersom att den skyddar och hjälper kroppen så pass mycket. Receptet nedan är på The remedy och i artikeln kan ni läsa mer om dom olika ingredienserna. Jag är osäker på hur man ska använda botemedlet, men jag tror att man ska dricka det som en shot. Jag har själv inte provat...ännu!
 
Här är receptet som är kopierat från artikeln. Ni kan läsa hela artikeln här.
Ingredients (Organic):

1 32 oz. bottle of organic apple cider vinegar
1/4 cup chopped garlic
1/4 cup chopped onions
1/4 cup chopped habanero peppers (or hottest peppers you can find)
1/4 cup grated ginger
1/4 cup grated horseradish
2 Tsp. turmeric
 
Instruction
 
Blend and strain
Pour liquid back in bottle
Compost everything else
 
 

Kommentarer

  • Linn säger:

    Kan tänka mig att det är en riktig hälsobomb. Fast vidare gott låter det ju inte... :-)

    Svar: Men blandar man flera goa grejer borde det inte bli annat än gott. ;-)
    Sabine J Ö

    2013-02-16 | 23:00:16
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • V säger:

    Undrar om magen överlever alla de otroligt starka smakerna :-) Det är ju helt klart höga koncentrationer av ämnen som man hört ska vara hålsobringande, men är det verkligen bra att ta allt samtidigt?!

    Svar: Hej Hej V, Jag tror att om magen är i balans och fungerar som den ska borde det inte vara några problem med att magen blir skadad av någon av produkterna. Magsyran är så pass stark att den ska klara av även starka smaker. Mediciner som människor äter dagligen i dagens samhälle är mer farligt och starkare än produkterna i denna remedy anser jag. =) Kram Sabine
    Sabine J Ö

    2013-02-26 | 14:35:58

Kommentera inlägget här: