Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Veggo kebab recept- enl önskemål

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

 
Jag skrev tidigare ett inlägg om veggo-kebab som jag lagade, men där smaken inte blev speciellt rik för min smak. Därför valde jag att inte dela med mig av recpetet, men nu har jag fått önskningar på receptet i alla fall. Så... här kommer det, direkt ur kokboken från Indien. (Indian Flavours av Marut Sikka) Man kan ju alltid krydda på ett annat sätt och öka mängden för att få till mer smaker, tänker jag.
 
Om du provar receptet, kanske med viss justering, skulle jag gärna vilja höra om resultatet.
 
 
 
 
Kebaben innan dom grillades i ugnen
 
 
 

Kommentarer

  • Amy's piece of cake säger:

    Jag tackar för detta, ska testas framöver mmmm! :)

    Svar: Berätta gärna om resultatet om du lagar veggo-kebaben! =) Trevlig helg!
    Sabine J Ö

    2013-02-21 | 19:27:11
    Bloggadress: http://amyspieceofcake.se/
  • Linn säger:

    Ok, men nu är jag lite i chock (lätt överdrift, men...). Du lagar från en indisk kokbok och ändå smakar det inte rätt? Vad skumt.

    Funderar över det där med att Indien är så stort och att matkulturen skiljer sig från norr till söder, öst till väst. Kan det vara så att du fastnat för en region och att det är just den smaken du försöker återskapa?

    2013-02-21 | 20:48:39
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: