Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Bojkott av nyårsafton i Kochi

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

Vi kom ner till Kochin vid 15 tiden och då fick vi åka en två timmars taxiresa till hotellet som låg i centrala Kochi(n)/Cochin. Nu är vi åtta personer från tidigare resan som ska träffa upp den nya gruppen för en vecka i Kerala delstaten.

Vi träffade den nya gruppen på en restaurang som hette Cochin Fort (tror jag) där vi åt middag och drack öl. Efter middagen ville några att vi gick tillbaka till hotellet och beställa öl från den "svarta marknaden". Vi gick till hotellet men misslyckades med ölen. Då tappade jag tålamodet och gick och la mig. Jag tänkte ju att det skulle vara en planerad nyårsafton, men det var det inte. Guiden sa att vi kunde gå tillbaka till restaurangen vi var på tidigare, så det gjorde dom andra, men inte jag.

Dagen efter var vi på en tur i staden, vi åkte till den mest äldsta kristna kyrkan i Indien. Sen gick vi i hamnen där dom sålde nyfångad fisk och färsk kokosnöt. Mums!

Fiskare i hamnen.

Hamnen.

Efter tre veckor i Indien får jag äntligen min färska kokosnöt. Mums!

• Martina och Emilia säger:

Vi är två tjejer på 18 och 20 år, som i slutet av november bestämde oss för att förändra våra liv till det hälsosamma. Nu har träningen och kosten blivit en livsstil för oss, trots att det var svårt i början! I bloggen kommer ni få följa oss på denna otroliga resan och få tips och så vidare från oss, som vi själva har sett resultat av! :)
    Besök och börja följa vår resa

Svar: Vilken spännande resa ni gett er in på. Kost och hälsa är verkligen ett jätte intressant ämne. Och dessutom.... Vem vill inte må fantastiskt! Då kanske ni besöker min blogg igen för tips och trix kring välbefinnandet. =) Välkomna tillbaka!