Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Indiska Turister Goa- Calngute Beach

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

Efter Mumbai tog vi på morgonen flyget till Goa och åkte sen taxi vidare till Calangute Beach. Calangute Beach skulle jag säga är "Goa" för indiska turister, det var mest dom som var på standen och som badade i sina kläder. Ingen bikini så långt ögat nådde.

När vi kom fram började vi med en liten lunch innan vi gick genom staden och marknaden för att lära känna staden. Hade man legat på stranden här i bikini skulle man inte få en enda solstråle på sig pga allt folk. Vi kollade på solnedgången och åt middag. Efter middagen var vi några som tänkte gå och ta en drink på en av många barer som låg på stranden och det var CRAZY. Barerna låg på varandra och alla ville ha en grupp på 12 personer i deras bar. Det var nästan scary att ha 10 arbetande män runt sig som skrek "Have a drink here". "Drink on the beach" och "Here, Here, Here". Vi valde en bar och det tog högst tre sekunder innan dom skapat ett bord för 12 personer.

Det var egentligen bara norra delen av stranden som var galen, men dagen efter gick sex av oss till den södra delen och där var det verkligen lugnt. Vi hade en varsin solstol framför havet, drack öl och åt lunch. Det var verkligen lugnt, roligt och en skön miljö att avsluta denna resan på. Innan vi hängde på stranden valde jag och Tina ett frukostställe vi ville åka till, så vi var en grupp som delade två taxibilar för en 20 min taxiresa till Café Diogo i närheten av Anjuna Beach. Den bästa frukosten på hela resan! Efter stranden åkte vi på middag på Cafe Del Mar på, jag tror, Baga Beach. Det var vår sista middag tillsammans eftersom att resan var slut och åtta av oss skulle vidare ner till Kerala för en ny guidad tur med en grupp nya människor. Sorgligt att säga hej då till dom nya vännerna men jag hoppas och tror att våra vägar kommer att korsas i framtiden.

Solnedgång på Calangute Beach (norra).

Bästa frukoststället- EVER!

Häng på stranden med gänget!

Sista middagen med gänget

Nyårsafton drog vi vidare till södra indien för en ny tur med G Adventure.