Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Mysiga och Hippie Pushkar

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

På morgonen den 21 december åkte vi en 4 timmars lång bussresa från Jaipur till Pushkar. Vi hamnade på ett annat underbart hotell med utsikt över bergen från trädgården och med en pool.
 
Första dagen i Pushkar tog vi en tur runt staden och ner till Pushkar Lake som är en helig sjö och är kopplat till guden Brahma. Människor färdas hit för ett heligt bad. När man gick nära sjön var man tvungen att ta av sig skorna. Vid sjön gick vi sen på en mysig middag på en restaurang med strömavbrott. Inte förvånad alls av strömavbrott!
 
Dag två gick vi upp klockan 5 på morgonen för att bestiga ett berg för att se soluppgången, på vägen ditt stannade vi vid några lokala för att dricka Masala Chai te som var underbart gott och som inte bör jämföras med det som vi västerlängar anses är chai. Recept på masala chai kommer inom kort. Hur som helst besteg vi berget och jag trodde jag skulle ge upp på vägen upp, men jag fortsätte pusha mig själv och det är jag glad för. Eftersom att utsikten och soluppgången var fantastisk! Efter berget gick vi neråt för att äta en frukost innan vi alla gick för att shoppa. Bland annat köpte jag och Tina presenter inför Secret Santa, jag köpte en kokbok med indiska recept.
 
Under dagen låg jag, Tina och en av våra nya vänner vid poolen för lugn, ro, relax och lunch. Det var härligt!
 
På kvällen åkte vi på en super obehaglig kamlesafari. Två och en halv timme satt vi på dom där kamelerna och det var inte bekvämt. Dessutom var min kamel brunstig så han var lite skrämmande. Men efter den långa resan runt berget vi besteg på morgonen var vi äntligen framme på en resort utanför stan där middag och vin serverades. Alkohol, ägg, kött och droger är förbjudet i denna stad så vi var tvungna att vara utanför dess gränser för att få dricka vin. Efter middagen och en dansshow var det disko med barnen och det var så himla roligt. Vi bjöd upp dom små barnen för dans och dom tyckte det var lika kul som oss. En riktigt underbar och spännande dag. Det kittlades i hela kroppen och hjärtat av lycka!
 
Efter två nätter i Pushkar åkte vi vidare till Udaipur. Men därifrån har jag tyvärr inga foton ännu, så jag hoppar över det inlägget så länge tills vidare.
 
 
En man sköter skörden i hotellets trädgård.
 
 
Indiska kvinnor vid Pushkar Lake.
 
 
Masala Chai med vännen kl 5 på morgonen innan vi klättrar uppför berget.
 
 
Underbar utsikt!
 
 
Pushkar stad
 
 
Kamelsafari

Kommentarer

  • Amy's piece of cake säger:

    Har läst alla dina inlägg, vilken härlig resa! :) Du kom in iaf ;)

    Så mycket ni sett och upplevt härligt! Masala dosa är supergott!

    Kul att ni åkte genom min hem-delstat (Gujarat) också!

    Svar: Det kommer fler inlägg om Indien... vi åkte till Kerala i en vecka också. ;-)
    Önskar jag kunde säga att jag minns att vi åkte genom din hem-delstat, men det kan varit då vi satt och pratade med en liten indisk pojke på tåget (det var från pushkar till Udaipur.) Eller så var det då vi åkte nattåg från Ranakpur till Mumbai.

    Hihi... japp.. jag kom in. Packade med mig munchbars med nötter på olika ställen. Jag va nervös men det fungerade!! =)

    Kram kram
    Sabine J Ö

    2013-01-23 | 19:02:24
    Bloggadress: http://amyspieceofcake.se/

Kommentera inlägget här: