Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Yoga på Mandrem Beach-Goa

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

Efter fem dagar party var det dax för en vecka på yoga centret, två och en halv timma taxifärd från Palolem. En sak jag lärt mig i Goa är att det inte är så litet som jag tidigare trodde. Från den mest södra delen av Goa till den norra tar det tre timmar med taxi, och jag som trodde det var vespa-avstånd och att man nästan kunde promenera.
 
Dagarna på yoga centret började kl 8.30-10.30 med yoga, efter yogan serverades frukosten till klockan 11. 11-15 låg vi på stranden för att sola och äta lunch. Vid 16-18 var det dax för nästa yogalektion.
Klockan 19 serverades middagen där man satt tillsammans med alla andra yoga människor vid ett långbord och diskuterade dagens yoga eller planer för nästa dag. Så spenderade 4 dagar på yoga centret, men även på Mandrem Beach träffade vi nya människor. Denna gång träffade vi en tjej från Norge och en från Kanada, som vi hängde med dom resterande dagarna på stranden eller som vi var på äventyr med.
 
Vi firade Tinas fejk födelsedag, hängde på Cuba-baren, promenerade till Arambol, badade och såg alla solnedgångar den sista veckan.
 
Näst sista dagen skulle vi gå söder ut längst stranden för att se vad som fanns där, men kanadensaren tyckte vi skulle träffa hennes israeliska vänner i Arambol istället så det var det vi gjorde. Vi gick till The Sweet Lake som är en sjö som ligger 30 sekunder från havet, riktigt mysigt ställe. Efter det käkade vi lunch/middag, drack öl och hängde sen på deras balkong.
 
Sista dagen, samma dag som vi skulle åka taxi kl 12 på natten, tog jag och Tina ut 3000Rs (350kr) och åkte till Arambol för att shoppa upp alla pengar på 2 timmar. Jag fick köpt en skrivbok, örhängen, en väska i kamelskinn och en virkad väst. Sen gick vi på middag med en annan tjej från yogacentret som skulle med samma flyg som oss. Middagen var fantastisk och jag är verkligen glad att hon blivit rekommenderad restaurangen (Cafe Nu) innan hon åkte dit.
 
Efter middagen sov jag en stund i receptionen på yogacentret innan taxin kom klockan tolv för en nästan två timmars taxiresa till flygplatsen. Klockan 4 flög vi till Qatar och Doha, där vi byte flyg till Stockholm. Det kändes verkligen jätte trist att behöva åka hem, men samtidigt har man längtat efter kärleken och vännerna här hemma. Äventyret i Indien är slut för denna gång, men jag ska absolut tillbaka i framtiden. Indien är ett underbart land!
 
 
Dagstur till Arambol.
 
 
Solnedgången från restaurangen vi hängde på flera kvällar.
 
 
Chanting på yoga centret
 
 
Solnedgång
 
 
Häng i Arambol.
 
 
Sweet water Lake i Arambol.
 

Kommentarer

  • Cecilia säger:

    Åh vilken otroligt härlig resa du verkar vara på!

    Finns inget bättre än att resa! (och nya matkulturer är minst halva nöjet enligt mig haha) :-)

    Svar: Håller helt med, finns inget bättre än att resa och matupplevelsen är super spännande också. Högre löner och fler semesterdagar så hade jag vart nöjd! ;-) Har du någonsin varit i Indien eller vill åka dit?
    Sabine J Ö

    2013-01-31 | 14:46:14
    Bloggadress: http://ceciliasays.spotlife.se
  • Marie Bergman säger:

    Vilka härliga bilder! :)

    Svar: Tack! =)
    Sabine J Ö

    2013-02-06 | 10:08:47
    Bloggadress: http://livetiluxemburg.se/

Kommentera inlägget här: