Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Trip runt Lazio

Kategori: -Underbara Resor (Marocko, Indien, UK mfl)

Onsdag till söndag förra veckan var jag och min kärlek i Italien och distriket Lazio som ligger runt Rom. Vi spenderade dom flesta dagarna utanför Rom där vi körde längst kusten till olika stränder. Många timmar i solen, god mat, lite shopping, många skratt och mycket mys.
 
Jag posar framför våran söta hyrbil på flygplatsen efter att vi landat klockan 10 på morgonen.
 
Samma dag som vi landade promenerade vi runt stan, bland annat var vi uppe vid Borghese parken (bakom Spanska trappan) och tog detta kort innan vi gick till två takterasser.
 
På torsdagen började våra dagar med bilen till städer/byar längst västkusten utanför Rom. Färdkost inhandlades i form av frukt och vatten. Saftiga nektariner där saften rinner längst handleden! Gott! =)
 
I Nettuno hittade vi detta torg för lunch och livemusik med dragspel. Mysigt!
 
Lunch: Tomat & mozzarella, Brushetta, mixsallad med underbar olivolja och ett glas vitt vin.
 
Utsikten över Nettuno strand.
 
I denna svarta lava sand brände vi upp fötterna, vid Lidi Di Pini (Kott-strand). Jag är frälst i dessa enorma kottar som man kan plocka, men denna gång fick jag inte med mig någon hem med tanke på att jag endast hade handbaggage på flyget. Men Häftiga grejer!
 
Min nya klänning, Ett kap för en billig penning!
 
Dessa sötnosar låg och solade i fontänen. Säker 15-20 sköldpaddor totalt, stora och små!
 
The Famous Kiss som unträffade under WW2. En enorm staty i Civitavecchia!
 
Ostbricka och en flaska vin på Enoteca Antica i närheten av Spanska Trappan som vi planerade in innan avfärden från Sverige.
 
Innan avfärd kollade vi också upp ett gäng takterasser i Rom och denna takterass på Boscola Hotel Exedra. Första dagen var vi på två andra som låg precis brevid varandra i närheten av Borghesa Parken. Men på denna terass med pool låg vi hela lördagen efter en frukost/lunch i deras restaurang (som får skitbetyg av mig=brödet var så vit så att det var transparant). Men poolen, solen, ölen och dom människorna vi lärde känna var underbara!
 
På kvällen gick vi ut med Theres och Erik (två svenskar vi lärde känna vid poolen) på denna väldigt lilla och underliga, men mysiga restaurang. All mat innehöll tryffel, då inklusive efterrätterna. På började med en rätt här, jag åt en ost & tryffel fondue med bröd, på ställe nr två åt jag fruktbricka, på ställe tre delade vi på en enorm ostbricka och ställe nr fyra var en nattklubb där vi dansade loss lite innan hemgång.
 
Under sista dagen (söndagen)  låg vi på stranden hela dagen, sov en stund, åt pizza två gånger innan vi åkte till flygplatsen för hemgång.
 

Kommentarer

  • milla säger:

    Vilken mysig resa ni verkar ha haft:) Härliga bilder

    Svar: Fantastiskt! Det blev en del bra och härliga bilder! Bra att det finns digitalkamera så man kan ta hur många bilder som helst. Inte som när man kunde ta 36 bilder och sen betala en förmögenhet för att framkalla dom. Haha!
    Sabine J Ö

    2013-07-08 | 21:43:43
    Bloggadress: http://millashalsoblogg.blogspot.com
  • Ammi säger:

    Låter som en toppenresa! Fina bilder också!
    Håller med ditt svar ovan, att digitalkamera är suveränt! Inte så kul förr när man tog en massa bilder och bara 5 eller så var ok... :-/

    Svar: Om ens fem bilder blev bra! Ibland inga alls! :-) tack ammi! Ses snart! ;-)
    Sabine J Ö

    2013-07-08 | 23:07:46
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Ser jäkligt nice ut! och klänningen var ju störtfin!

    Svar: Super nice!! Tack! Visst är den läcker! Tyvärr för kort för mig att ha på jobbet! :-)
    Sabine J Ö

    2013-07-08 | 23:52:08
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se
  • fight4fit säger:

    Vilka härliga bilder! Ser helt fantastiskt ut!

    Svar: Va alldeles underbart! =)
    Sabine J Ö

    2013-07-14 | 10:19:10
    Bloggadress: http://www.fight4fit.se
  • Linn säger:

    Mmmm vilken resa! Skulle gärna upptäcka Italien mer. Älskar maten. Och vinet :-)

    Klänningen du köpte var ju hur snygg som helst. Gillar brallorna också på första bilden!

    Kram

    Svar: Brallorna är mina favoritbyxor för tillfället! I Love a lot! =)Italien är verkligen mysigt, så mycket att se, stark sol och som du säger mumsig mat och fantastiskt vin! =) Snart åker vi till Frankrike på en lång-weekend. Längtar! Ska du på någon semester i sommar? Kram
    Sabine J Ö

    2013-07-14 | 11:45:07
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: