Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Diabetesdagar

Kategori: -Olika sjukdomar/"Sjukdomar" & Min diabetes

 
Kanske inte så intressant för icke-diabetiker, men jag har "installerat" en liten apparat på magen för en vecka framåt. Den kommer läsa av mitt blodsocker flera gånger i timmen och meningen är att man sen ska se en kurva om hur det förändrats hela tiden. Jag kan lägga in vilken mat jag äter, om jag motionerat och hur mycket insulin jag injicerat. Så spännande är det att vara diabetiker! Den enda som är jobbigt är att jag behöver släppa på en annan liten apparat hela tiden, som sparar informationen, och räckvidden är bara två meter på den. Så... den har man sprungit bort i från en hel del gånger.
 
Förhoppningsvis kommer jag och diabetes sköterskan lära oss något nästa tisdag. Tar jag för lite/för mycket insulin på morgonen/lunchen/middagen. Behöver jag mer insulin till pasta än ris? Varför är blodsockret ofta lågt på morgonen? Ja.... nästa vecka kanske vi får svar på det!
 

Kommentarer

  • Viktor säger:

    Ska bli intressant att höra mer om, för så täta mätningar blir nog en helt annan grej och andra insikter.

    Svar: Precis man får en helt annan syn. Uppdatering kommer eventuellt nästa tisdag! =) Kram
    Sabine J Ö

    2013-06-27 | 13:23:25
  • Anonym säger:

    Låter som en grymt smart grej för dig! /Tina från torremolinos

    Svar: Önskar jag haft den en längre tid... även om den inte är så exakt. Ha så skönt på semestern. Kram
    Sabine J Ö

    2013-06-30 | 23:33:50

Kommentera inlägget här: