Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Fiskgryta med vänner för att imponera

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

 
 
 
Förra onsdagen hade jag besök av två vänner och då tänkte jag imponera med mina kokkonster. Grytan blev kanon, så kanon att gästerna till och med ville ha med sig lunchlådor hem. Kan i och för sig vara så att dom kände att dom inte hade något val när jag frågade. Jag kan ha den "förmågan".
 
Ingredienser för 8 personer
 
2 laxbitar
1 box torsk (typ findus-storlek)
2 dl räkor (frusna hade jag)
2 morötter
4 stjälkar selleri (Skivade)
5 tomater (finhackade)
Potatis för 8 personer
3 dl grädde
1 tärning fiskbuljong
1 tärning grönsaksbuljong
1 burk krossade tomater
1 dl vit vin
1 tsk rosmarin
1 tsk timjan
1 dm chili
Salt och peppar
 
 
*Låt allt utom fisken, räkorna och potatisen koka i ungefär en timma.
 
*Koka potatisen vid sidan av tills den och klar och så att den är klar när grytan är färdig.
 
*Lägg sen i fisken i grytan och låt koka i ytterligare 5-10 minuter tills fisken är klar.
 
*Servera med kokt potatis.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: