Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

App: Grön guide

Kategori: -TV/Böcker/Tidning/Föreläsningar

Nu när jag har en ny mobil och kan ladda ner appar så tänkte jag rekommendera den bästa jag laddat ner än så länge kring natur och bra val.
 
Det är en app från Naturskyddsföreningen som heter Grön Guide som man kan använda bland annat för att göra natur smarta val i butiken när du handlar. Den del av appen jag använder mest är när jag står i butiken och ska välja fisk att äta. Du kan söka på en fisksort och du får information om den är OK att äta och varför. Du kan också läsa om vilka frukter och grönsaker som är i säsong just nu och med en förklaring till varför du kan äta dom eller till varför dom bör undvikas.
 
Du kan också läsa om hur du återvinner rätt och hitta butiker i ditt områda för tex second hand shopping.
 
Kanon bra app för dig som vill vara natur-smart när du shoppar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: