Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Fisksoppa med saffran

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

När jag hade mamma och brorsan på besök för några helger sen gjorde jag en fisksoppa med saffran, så få ingredienser men ändå såå himla gott. Låt allt utom fisken och kräftstjärtarna koka någon timme och lägg sen i fisken och kräftstjärtarna och låt koka i några minuter till fisken är klar. Servera med vitlöksbröd. Super stolt över resultatet! Mums!
 
2 bitar lax
2 bitar vit fisk
en burk kräftstjärtar
5 dl grädde
4 dl vit vin
2 morötter
2 stjälkar selleri
2 stora tomater
3 cm chili
Saffran
Salt & peppar
 
 
 

Kommentarer

  • Linn säger:

    Det är något jag kan sakna som veggo, en riktigt mustig fiskgryta eller soppa med saffran och tomat. Har experimenterat med veggovarianter men inte riktigt lyckats. Får nog ge det ett nytt försök :-)

    Kram

    Svar: Hmm... ibland när jag saknar en krydda i kryddskåpet brukar jag goggla en "substitut" som kan ersätta kryddan. Det borde ju finnas en substitute för fisksmaken. =).... eller det kanske bara är mustigheten du är ute efter?! =) Mmmm fisksoppa är verkligen super mumsigt! Kram kram
    Sabine J Ö

    2013-03-25 | 20:06:48
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/
  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Mamma gör världens godaste fisksoppa med saffran. Åh det ska jag nog be henne göra på lördag, på min födelsedag och påskafton och allt=)

    Svar: Det tycker jag som en bra födelsedagsönskan-av-måltid! Med färsk fisk från västkusten blir det till och med ännu bättre kan jag tänka mig också. Påsk och födelsedag på samma dag... har det varit så tidigare! Blir det fest med tjejorna? Kram kram
    Sabine J Ö

    2013-03-26 | 14:47:57
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se

Kommentera inlägget här: