Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Livets Val

Kategori: -Mina tankar & känslor

Hej Hej Välbefinnare               

Jag läste en träffande artikel i Metro härom morgonen om att vara en Digital Nomad. Det innebär att man kan bo vart man vill i världen, och jobbar genom datorn, över webben och med tillfälliga internet anslutningar. Och jag tänkte, ”men herre min skapare, precis vad jag skulle vilja göra”.  

Men vad skulle man jobba med?  Bästa alternativet för mig skulle givetvis vara att jobba med kostrådgivning, både skriftligt och via ljud med så som skype och andra telefontjänster. Det hade dessutom varit underbart om jag kunde tjäna pengar på min blogg och/eller eventuell framtida hemsida. Alltså, bor man i ett billigt land så behöver man faktiskt inte ha en sådan stor inkomst.  I Metro artikeln stod det om en kille som bodde i närheten av en strand, i Goa, (mycket viktig information ;-) ) och han behövde endast 5000:-/månad för boende, transport och för mat ute på restaurang varje dag. När jag tänker efter så tyckte jag att Indien var ett väldigt billigt land, när jag kom hem från min nästan sex veckor långa semester insåg jag att jag hade två tredjedelar kvar av reskassan. Vilket är fantastiskt och billigt! Så 5000kr/ månad är möjligt att leva på, och då leva bra!

Det tipset som passade mig mest och bäst var, för att citera Strunta i att härda ut. Många är så fångade i sina egna rutiner hemma. Jag var det också. Blev deprimerad och hittade på saker i vardagen för att härda ut. Men jag vill inte vara en person som härdar ut. Som digital nomad blir man gladare och kan experimentera med tillvaron”. Andra tips var ”Lev billigt” och ”Skapa inkomsterna”.

Efter att ha googlat runt lite på Digital Nomad hamnade jag på en fantastisk hemsida: http://www.peelitoff.net/.  Jag rekommenderar sidan för att drömma dig bort och en hel del praktiska tips för att få leva den digital nomada livsstilen.


Lever du ett liv som digital nomad? Har du några tips och trix att bjuda på? Eller är du personen som inte skulle vilja leva denna typ av livsstil?

Trevlig helg, må väl från Välbefinnaren

Kommentarer

  • Viktor säger:

    Låter underbart och känns som en realitet!
    Med positivitet, plan, samarbete, fokus, klar verksamhetsidé, ett tilltänkt kundsegment och tekniska lösningar, så är det fullt möjligt och sannolikt även ett vinnande koncept! ;-)

    - Har koll på de tekniska lösningarna, en lovande verksmahetsidé, kundbas och tankar på hur man skapar en lysande framtid, så det är i alla fall en bra början och resten behöver jobbas med för att få på plats, såsom klarare plan och tidsplan...
    Kramisar, Viktor

    Svar: Absolut ett vinnande koncept! =) Kramis
    Sabine J Ö

    2013-03-07 | 15:33:06
  • Linn säger:

    Jag kan definitivt tänka mig det. Vi diskuterar just nu mycket här på hemmaplan hur vi kan förenkla våra liv så att vi kan jobba så lite som möjligt. För mig behöver det inte handla om att flytta till andra sidan jordklotet, det kan lika gärna vara att leva så billigt som möjligt ute på landet här hemma i Sverige.

    Man ska tro att det är möjligt, för det är det!

    Svar: Flytta ut på landet med några höns, ett västhus, några äppelträd och en kö så kommer vi och bor os er på sommaren. Hade jag inte haft ett sånt stort behov/vilja att flytta utomlands är det precis vad jag hade gjort. Har ni någon plan eller är ni än så länge endast på diskussions-fasen? =)
    ALLT är böjligt så länge viljan och tron finns där. =)
    Sabine J Ö

    2013-03-07 | 18:45:28
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: