Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Kanelsteka äppelbitar med smakrikanötter och päronkräm

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

  
I helgen hade jag min kära mor över för middag och eurovision, så klart! Vi provade ytterligare ett av recepten i min nyainhandlade bok "Maten är min medicin-Ayurveda i ditt kök" av Janesh Vaidya och denna gång blev det en efterrätt. Jag måste säga att det var en av dom godaste efterrätterna jag ätit på väldigt länge. Nötterna blev magiska, äppelbitarna smakrika och päronkrämen pricken över i:t. Rekommenderas starkt.
 
Korrigering: Eftersom att jag inte hade någon malen kardemumma så tog jag gröna kardemumma kapslar som är en riktig favorit för min del. Jag hade inte heller någon agavasirap så jag tog vanlig honung.
 
Är du intresserade av Ayurveda så rekommenderar jag denna bok, som inte bara innehåller recept utan råd kring dom olika kroppstyperna: Vata, Pitta och Kapha.
   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: