Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

"Maten är min medicin"-Föreläsning

Kategori: -TV/Böcker/Tidning/Föreläsningar

"
 
Tidningen Hälsa la ut en annons om en föreläsning med författaren Janesh Vaidya, som har skrivit boken "Maten är min medicin". Boken riktar in sig på ayurveda och ayurvedisk matlagning, där man kan läsa om vata, pitta och kapha och hur dessa kroppstyper är balanserade. Alla recept har modifikations-tips beroende på vilken kroppstyp man har och för att uppnå bästa balansen.
 
Jag kan inte mycket om ayurveda ännu, men hoppas att jag kommer läsa mig en del när jag läst boken och även läst andra källor om ayurveda. Några av recepten kommer jag absolut att prova, många av dom ser otroligt goda ut (Curry, sallader, biffar=allt vegetariskt). Dessutom är det indiskt-inspirerande recept som är en smaktyp som jag älskar. Kunde inte blivit en bättre recept- och kunskapsbok skulle jag nog våga påstå.
 
Psss1: Pojkvännen har valt ut ett recept, det blir en Mustig grönsakslasagne inom några dagar.
Psss2: Vill också belysa dom tre kvinnornas namn som står under Janesh namn, dom är varit en stor del och till stor hjälp under skrivandet av denna bok.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Art By Tina - Konst & Fashion säger:

    Ikväll bokar vi Riga tycker jag! resgalen.nu haha. Ringer ikväll.

    Svar: Det var det bästa jag hört idag! Call me! Kramis!
    Sabine J Ö

    2013-05-08 | 11:18:00
    Bloggadress: http://trueborn.blogg.se
  • Madelaine säger:

    Åh, jag gillar verkligen Janesh och hade gärna gått på hans föreläsning.
    Jag har läst de 2 tidigare böckerna av honom o jag är såld. :)

    Svar: han berättade om sina tidigare böcker, men jag börjar med denna. Vet du vilken kroppstyp du har? Jag försöker lista ut min, men det verkar som om jag är en blandning av två, är det möjligt? Janesh ska tydligten komma tillbaka till Sverige för föreläsningar igen i september, han skulle på en 21 dagars tour så håll utkik efter det. Kram kram
    Sabine J Ö

    2013-05-10 | 19:19:04
    Bloggadress: http://www.foodclean.wordpress.com
  • Madelaine säger:

    Jag kan verkligen rekommendera "Det sista regnet" eller nåt sånt, som han skrivit. Den handlar inte om Auyurveda på samma sätt utan beskriver mer hans bakrund.
    Jag är helt klart Vata. Det stämmer perfekt in på mig, men det stämmer att du kan vara en mix av 2 element, men jag är absolut inget proffs.

    Jag ska hålla utkik efter hans nästa turné. Svarade han på frågor och så efteråt också?
    Jag skulle gärna vilja rådfråga honom om flera saker och se vad han har att säga.
    Kram M

    Svar: Hej Hej, Jag frågade honom om han kunde säga mig vilken kroppstyp jag var, eftersom att han under föreläsningen sa att han såg det på några sekunder. Men han tyckte jag skulle läsa på lite mer, istället för att jag bara fick ett svar från honom som jag sen litar på. och det är ju logiskt! Frågestund hade han inte efteråt, men om jag inte minns fel kunde man boka in ett möte med honom nästa gång han är här eller så kunde man mejla honom. Gå in på hans hemsida som är hans fulla namn .com tror jag. Jag ska kolla vidare på hans böcker.... problemet är att min TO-READ-LIST är så pass lång nu. hihi. Kram kram
    Sabine J Ö

    2013-05-11 | 21:09:24
    Bloggadress: http://www.foodclean.wordpress.com

Kommentera inlägget här: