Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Pluggdag med 6 föreläsningar

Kategori: -Pluggdagar

 
Meningen var att jag skulle plugga denna onsdag som, men det blev inget plugg hemma utan det blev en föreläsningsdag (Kvinnor i tiden) med sex inspirerande föreläsare och ikoner. Vi lyssnade på Gilles Herlitz, Amelia Adamo, Anna Rydgren, Mark Levengood, Karin Adelsköld och Mia Törnblom.
 
Dagen började med frukost på Djurgården, på Cirkus. Den härliga och harmoniska (tycker jag) skådespelaren & underhållaren Maria Lundqvist var konferencier för hela dagen. Och den första föreläsaren var Gillis Herlizt som är etnolog och antropolog, pratade om "Den Goda Arbetsplatsen" och hur man kan uppnå detta. En mycket härlig man med livserfarenhet. Sen pratade Amelia Adamo (ni vet tidningen Amelia) om hur äldre kvinnors livnadsförhållanden och attityder har förändrats sen förr. Hur de nu vill ha sina egna liv!
 
Sen blev det dax för lunch bestående av lax, sallad, bulgur och dressing som intogs på scenen.
 
Efter det hade de flesta mat-koma men då var det dax för Anna Rydgren att ta plats på scenen. Hon är musikalartist och inledde med en dans med ABBA musik där alla skulle vara med. Vi upptäckte alla att med lite rörelse, andning och sång kan vem som helst få tillbaka energin. Hon pratade om självkänsla och hur hon saknade detta när hon hade sin första dag på sitt nya jobb. Jobbet var att medverka i Mamma Mia musikalen! Hon berättade om hur hennes tankesystem förändrades för att bygga upp självänslan och om skillnaden på självkänsla och självförtroende. Sen kom Mark Levengood upp på scenen och berättade om... livet.... sitt liv. Han fick oss att skratta tills vi grät, han trollband oss och han nådde våra hjärtan. Härlig själ!
 
Sen var det dax för kaffe och bulle innan nästa föreläsare tog plats på scen.
 
Det var stå-up komikern Karin Adelsköld som pratade om hur man alltid kan bli en nybörjare oavsett ålder. När hon var 35 hamnade hon i en kris. Hon och hennes man fick varsin vecka fri från familj och alla "måsten". Karin ville egentligen gå en akvarellkurs men de var alla fullbokade så hon bokade in en kurs på den enda kursen som hade platser kvar-Stand-Up kurs. Sen var hon fast i sin förmåga att utvecklas och vara nybörjare. Det finns inga begränsningar!! Hon pratade om att P.M.S. krävs för att man ska komma vidare i sina drömmar även om det är något man aldrig gjort förrut. Passion, Mod & Självförtroende. Det är det som krävs! Jag har tidigare sagt kring mina egna drömmar att om jag ska starta eget behöver jag ha Passion, Självförtroende o Kunskap. Men jag kom idag fram till att jag också behöver Mod, sen får jag utvecka min kunskap långsamt framåt. 
 
Sista föreläsaren var Mia Törnblom som jobbar med vägledning inom personlig utveckling. Jag har tidigare varit på en annan inspirationsdag med henne och denna var lika bra även om det bara var en timma som hon pratade. Det dom fastnade mest i min själ var det här med ASSA. Det är när man gör något bra bör man utföra något litet tix, en piruett, peacefingers upp, hoppa eller skrika "YEEY, Jag rockar". Bara för att registrera den positiva tänslan i hjärnan.
 
Klockan 16 var dagen slut och vi lämnade Cirkus med en varsin Goodie Bag och mycket kunskap. Underbar dag! Om du jobbar för ett företag som ibland bjuder på kurser eller föreläsningar bör du kolla in Confex.se. Jag har gått ett flertal kurser och inspirationsdagar genom dom och dom har alla varit väldigt givande.
 
Kram från Välbefinnaren
 
 

Kommentarer

  • fight4fit säger:

    Låter som en riktigt rolig, inspirerande och spännande dag du!

    Svar: Det kan jag lova!! Energinivån på topp!
    Sabine J Ö

    2013-11-06 | 23:08:39
    Bloggadress: http://www.fight4fit.se
  • Linn säger:

    Wow, vilken dag! Av dessa har jag "bara" hört Karin Adelsköld, och hon var verkligen inspirerande. Kan tänka mig att du fick en riktig energikick :-)

    Kram

    Svar: Inspirerande och underhållande!! Energikick till tusen! Och idag på jobbet var det kul att få berätta om vad man hade lärt sig, insett, fått för tips och skrattat åt. All personal borde få gå på sånt!! Mer sånt till folket! =) Kram kram
    Sabine J Ö

    2013-11-06 | 23:19:02
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: