Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Vi blir alla lurade på ett eller annat sätt, pga någon annans vinst

Kategori: -Mina tankar & känslor

Hej Hej,
 
Vi blir alla lurade på ett eller annat sätt, pga någon annans vinst och så är det verkligen. Här kommer några exempel som gör mig upprörd. 
 
Jag läste en artikel om hur Aspartam blev lagligt i USA, du hittar den artikeln här. Enligt min uppfattning blev det lagligt för att någon annan skulle få mer pengar och "bättre" jobb med högre lön. Personen som legaliserade Aspartam jobbade tidigare emot Aspartam men ändrade sig och fick en tjänst med högre lön, varför... för att han fick mer pengar. Så USAs befolkning ska bli sjuka för att denna man ska få högre lön!
 
Miljoner ton kemiska ämnen används för att grönsaker, frukter och djur ska växa snabbare, men också för att dom inte ska bli förstörda av mögel, insekter och bakterier... Varför.... för att dom ska tjäna pengar. Ju mer man säljer, desto mer pengar tjänar man. Jag funderar på om dom människor som jobbar med alla dessa kemiska medel själva äter sina produkter som dom besprutat. Troligtvis inte! Vad tror ni?
 
Visste ni att det var en uppfinnare som uppfatt en annan variant på däck till bilar, som gjorde att mindre mängd bensin behövdes. Vad hände med denna uppfinning..... jo.... oljebolag köpte patentet på denna uppfinning så att det inte kommer komma ut på marknaden. Varför? Jo för att dom skulle sälja färre liter bensin om däcket kom ut på marknaden och därför inte tjäna lika mycket pengar. Här finns en intressant artikel av detta fenomen. Hade det inte varit bättre om produkten kom ut på marknaden så att vi inte behövde använda upp alla våra resurser?!
 
Visste du att i vissa stater i USA är det förbjudet att samla regnvatten eftersom att det är "statlig egendom"... varför... antagligen för att de istället ska betala för vatten som finns i kranar. Samtidigt säger "staten" att om befolkningen samlar vatten blir det brist på vatten i centralerna, men samtidigt behövd det inte lika mycket vatten från kranen om man kan använda regnvattnet. På Natural News finns en artikel här om ämnet.
 
Jag förstår inte hur människor och företag fungerar, hur mycket de kan göra för att tjäna mer pengar och hur dom sviker samhället, människor och bland annat våran hälsa. Detta är min tanke och åsikt. Vad tycker du? Har du något mer exempel på hur vi blir svikna?
 
 

Kommentarer

  • Linn säger:

    Blä! Blir sur, irriterad, upprörd, uppgiven... Ibland känns det som att det överhuvudtaget inte går att lita på något företag. Så är det naturligtvis inte, men hur ska man veta?

    Svar: Ja hur kan man veta egentligen!? Jag tror att man själv behöver tänka efter själv för att veta om man blir lurad eller ej. Kolla på det här exemplet med Aspartam till exempel, funderar man på saken så vet man ju att kemiska produkter inte är naturligt för hälsan och därför ska man inte tror på/gå på att det är helt OK att äta. Men sen samtidigt, om jag ska behöva tänka på allt själv varje gång så skulle jag bli galen. Ibland vill man bara läsa på en förpackningen att det är bra grejer utan att behöver gräva sig djupare i ämnet själv. Varför ska du/jag/vi behöva spendera tid, pengar och hälsa för att andra ska få mer pengar=det är galet! Kramis på dig.
    Sabine J Ö

    2013-11-01 | 15:29:41
    Bloggadress: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: