Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Mina Overnight Oat försök

Kategori: -Recept & mums på min tallrik

 
Äntligen fick jag tummen ur och provade det här med Overnight oat. Hittat flera recept, men jag blev inspirerad av dessa två recept, detta och detta,  Jag var tvungen att prova två gånger eftersom att första gången blev gröten alldeles för torr. Men andra försöket blev perfekt! Jag kommer definitivt att äta det här flera gånger, så enkelt och gott! Dessutom brukar jag vara ganska trött på morgonen och då passar detta bra eftersom att frukosten redan är klar att äta! Jag använde boveteflingor eftersom att det är glutenfritt. Här ser du ingredienserna för båda försöken.
 
Mina ingredienser i 1a försöket
1 dl bovetaflingor
2 dl turkisk yogurt 
1 msk linfrön
1 msk pumpafrön
1 msk psylliumfrön
1/2 msk torkade myntablad
 
Mina ingredienser vid 2a försöket
1 dl bovetaflingor
2 dl turkisk yogurt
1/2 dl sojamjölk
1 tsk linfrön
1 tsk psylliumfrön
1/2-1 dl urkärnade & delade körsbär
 
 
*Blanda samtliga ingredienser, Lägg i ett stort glas, plasta över öppningen med plastfolie och låt stå i kylen över natten.
*Granera nästa dag med valfri topping, så som kokosflan, blåbär, pumpafrön och solrosfrön.
 
Har du provat detta tidigare och har ett förslag på blandning som är gudomlig till smaken?

Kommentarer

  • Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma säger:

    Låter väldigt gott och nyttigt.

    Svar: Nyttigare än vanlig gröt, med tanke på att det får mjuka upp sig i vätska över natten. Gott som tusan! Bra också att man kan göra gröten efter egen smak. Kram
    Sabine J Ö

    2013-09-28 | 18:55:09
    Bloggadress: http://lottizdays.blogg.se
  • Jenna säger:

    Låter spännande! Har inte provat själv men blev sugen på att testa när jag läste här :)

    Googlade efter Eat som du tipsade om! Måste testas! Tack för tipset!

    Svar: Rekommenderar det. Snabbt, enkelt och går att göra för just dina smaklökar! =) Testa restaurangen, inte så farligt dyrt heller. Perfekt AW ställe tycker jag! Berätta när du provat vad du tyckte. Kram
    Sabine J Ö

    2013-09-30 | 20:00:18
    Bloggadress: http://www.jennas.blogg.se

Kommentera inlägget här: