Välbefinnaren

Tänk på att du behöver konsultera en läkare inför en kostförändring, speciellt om du har någon sjukdom, mina blogginlägg är till för inspiration och inte personlig rådgivning.

Onyttigt plus nyttigt är balans....

Kategori: -Himmelriket med Juicer & Smoothie

 
...Eller är det verkligen det?
 
Hur som helst, i helgen var jag onyttig med för mycket vin och för lite sömn, så igår när jag kom hem från jobbet kände jag att jag behövde nyttigheter. Och vad är bättre än en egengjord juice på soffan med vänner och kärleken? Så det blev en grönsaksjuice till mig och en fruktjuice till kärleken och hans vän (vår nya kombo).
 
Grönsaksjuice
1/2 Fänkål
2 Medelstora morötter
1 Tomat
10 Selleri stjälkar
4 cm Ingefära
 
Fruktjuice
4 Apelsiner
2 Päron
1 Äpple
 
Njut av en riktig energibomb i ett glas, men blanda inte frukt och grönt i samma juice, med undantag äpple som kan blandas med grönsaker. Eftersom att den ena är renande och den andra ger näring.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Amy's piece of cake säger:

    Juicer är så gott! Jag har helt snöat in mig på kombon morötter, ingefära, grönkål och äpplen... så gott att göra juice av! Din ser jättenyttig ut vännen ;)

    Svar: Hmm... köpte faktiskt grönkål i måndags.... för första gången på väldigt länge. Men tänkte bara använda det till stekning, för jag vet att det är gott. Funderade på att göra juice, men tänker att det inte blir någon juice av grönkål. Blir det mycket juice av grönkål för dig? Har du en juicecentrifug eller juicepress? (är tydligen olika. =) ) Kram kram
    Sabine J Ö

    2013-09-24 | 22:01:39
    Bloggadress: http://amyspieceofcake.se/

Kommentera inlägget här: